
De zilverkleurige Golf op de foto’s ziet er wel uit als een GTI, maar hij voelt zich eigenlijk meer TDI. Met de eerste en enige eigenaar achter het stuur reed deze GTI in bijna twintig jaar een afstand van 450.000 kilometer. Is dat jaloers gehakkel van 1.9 TDI’s dat we daar horen? Na al die jaren trouwe dienst werd de Golf 4 GTI vorige week omgeruild voor een nieuwer exemplaar.
De Volkswagen Golf 4 GTI Edition legde de kleine half miljoen kilometer af zonder al te veel problemen, zegt dealer Van den Udenhout. De auto is daar nieuw gekocht en ook al die jaren onderhouden. De koppeling is ooit vervangen en er is ooit schade rechtsvoor gerepareerd, maar de 1,8-liter turbomotor is al die tijd dicht gebleven. ‘200.000 kilometer zou je ook geloven, als je hem ziet’, zegt een verkoopadviseur.
De nieuwe GTI draagt een Audi-kleur
De GTI-rijder ging dit keer niet voor een nieuwe, maar voor een gebruikte Golf 7 GTI uit 2018. Wel is het een bijzonder exemplaar. Volgens de dealer is deze GTI destijds voor een ‘behoorlijke meerprijs’ door Volkswagen gespoten in de Audi-kleur Sonoma Green – deze kleur zie je geregeld op RS’jes. Bovendien is het een Performance met 245 pk. Verder heeft de Golf 7 stoffen bekleding en een handbak – de enige twee juiste keuzes.
De oude Golf GTI met meer dan 450.000 kilometer is verkocht aan een ander autobedrijf. We hebben hem nog niet gespot op de bekendere autoverkoopwebsites. Zodra hij te koop zou verschijnen, is het de GTI met de hoogste kilometerstand die je in Nederland kunt kopen. Durf jij deze GTI met TDI-aspiraties naar de 1 miljoen te rijden?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear



Deze oude Golf heeft twee VR6-motoren, die ook nog een turbo hebben


Geniaal: Nederlandse Golf rijdt met kerstboom (inclusief verlichting) rechtop op het dak



Baas van Volkswagen wil voorlopig niet van de Golf GTI af



Volkswagen Golf R32 rijdt op pijnlijke wijze zijn motor kapot in te diep water


Oettinger viert de verjaardag van de VW Golf R met nieuwe spulletjes


Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper





Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak


Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug



Volkswagen Golf R32 rijdt op pijnlijke wijze zijn motor kapot in te diep water


Bestuurder van VW Golf schakelt vijf politieauto’s uit tijdens achtervolging


Golf vlucht zonder verlichting voor politie


VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn


VW Golf crasht hard op Scheivlak


VW Golf 4 R32 met 1.100 pk te koop in Nederland


Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen


Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring



Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken



Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring


Volkswagen Golf crasht op bijzondere wijze op rotonde


EV haalt opgegeven actieradius niet, dealer moet geld teruggeven





Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak



Baas van Volkswagen wil voorlopig niet van de Golf GTI af


Volkswagen Golf GTI-rijder heeft belachelijk veel geluk op de Nürburgring


Volkswagen Golf 5 GTI neemt het op tegen Golf 2 met V6-motor



Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken



Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring


De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld





Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak


Pechvogel vindt zijn Audi RS 3 bedolven onder de modder terug bij autobedrijf


Welke Mini is leuker om te rijden: de nieuwe Electric of de oude Cooper?


Is de hybride Dacia Jogger zijn geld waard?


De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge



De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride


Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De BMW XM Label Red gaat meedoen aan Pikes Peak


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


Zo zorg je er simpel voor dat het volumeknopje altijd omhoog wijst (bij je gewenste volume)



De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride


Met deze eenvoudige tips hou je je roadtrip zo goedkoop mogelijk


Porsche heeft de Parijs-Dakar 959 van Jacky Ickx gerestaureerd


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


dirk dierickx heeft op 13 april 2022 geschreven:
Heb ook een golf4 gti gehad, bij verkoop stond de teller over de 230k km, het 1.8T blok was het beste aan die auto, want voor de rest was deze editie van de gti toch wel een teleurstelling. De kwaliteit van de andere onderdelen liet toch wel veel te wensen over, zo moest het motortje van de electrische ramen regelmatig vervangen worden want dat ging echt heel veel stuk. Op papier best wel mooie cijfers, maar was gewoon veel te zwaar waardoor elke vorm van spotiviteit ontbrak. Vele malen heb ik mijn Golf2 gti gemist.