
De zilverkleurige Golf op de foto’s ziet er wel uit als een GTI, maar hij voelt zich eigenlijk meer TDI. Met de eerste en enige eigenaar achter het stuur reed deze GTI in bijna twintig jaar een afstand van 450.000 kilometer. Is dat jaloers gehakkel van 1.9 TDI’s dat we daar horen? Na al die jaren trouwe dienst werd de Golf 4 GTI vorige week omgeruild voor een nieuwer exemplaar.
De Volkswagen Golf 4 GTI Edition legde de kleine half miljoen kilometer af zonder al te veel problemen, zegt dealer Van den Udenhout. De auto is daar nieuw gekocht en ook al die jaren onderhouden. De koppeling is ooit vervangen en er is ooit schade rechtsvoor gerepareerd, maar de 1,8-liter turbomotor is al die tijd dicht gebleven. ‘200.000 kilometer zou je ook geloven, als je hem ziet’, zegt een verkoopadviseur.
De nieuwe GTI draagt een Audi-kleur
De GTI-rijder ging dit keer niet voor een nieuwe, maar voor een gebruikte Golf 7 GTI uit 2018. Wel is het een bijzonder exemplaar. Volgens de dealer is deze GTI destijds voor een ‘behoorlijke meerprijs’ door Volkswagen gespoten in de Audi-kleur Sonoma Green – deze kleur zie je geregeld op RS’jes. Bovendien is het een Performance met 245 pk. Verder heeft de Golf 7 stoffen bekleding en een handbak – de enige twee juiste keuzes.
De oude Golf GTI met meer dan 450.000 kilometer is verkocht aan een ander autobedrijf. We hebben hem nog niet gespot op de bekendere autoverkoopwebsites. Zodra hij te koop zou verschijnen, is het de GTI met de hoogste kilometerstand die je in Nederland kunt kopen. Durf jij deze GTI met TDI-aspiraties naar de 1 miljoen te rijden?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Dit was de snelle Golf die betrokken was bij inbraak Drents Museum (en het is geen GTI)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

De nieuwste (en goedkopere) VW Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Op AliExpress koop je nu voor een prikkie een gloednieuwe GTI-motor (en dat schijnt nog best oké te zijn)

Volkswagen bevestigt eindelijk weer wagen voor het volk: minder dan 20.000 euro

Waarom de eerste Volkswagen Golf R32 beter is dan de huidige Golf R

Volkswagen Golf R32 rijdt op pijnlijke wijze zijn motor kapot in te diep water

Bestuurder van VW Golf schakelt vijf politieauto’s uit tijdens achtervolging

Golf vlucht zonder verlichting voor politie

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

VW Golf crasht hard op Scheivlak

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Volkswagen Golf crasht op bijzondere wijze op rotonde

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Volkswagen laat eerste beelden van nieuwe Golf GTI Clubsport zien

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Goedkoopste PHEV van Nederland is duizend euro goedkoper dan een instap-Golf

Met dit handige foefje kan de Toyota GR Corolla 50 km/u harder rijden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Tesla daagt ontevreden klanten en journalisten voor de rechter

Remstof van autoremmen is schadelijker dan dieseluitstoot, hoe komt dat eigenlijk?

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

dirk dierickx heeft op 13 april 2022 geschreven:
Heb ook een golf4 gti gehad, bij verkoop stond de teller over de 230k km, het 1.8T blok was het beste aan die auto, want voor de rest was deze editie van de gti toch wel een teleurstelling. De kwaliteit van de andere onderdelen liet toch wel veel te wensen over, zo moest het motortje van de electrische ramen regelmatig vervangen worden want dat ging echt heel veel stuk. Op papier best wel mooie cijfers, maar was gewoon veel te zwaar waardoor elke vorm van spotiviteit ontbrak. Vele malen heb ik mijn Golf2 gti gemist.