
Zeventien bekerhouders. Voor maximaal zeven inzittenden. Mocht je nog twijfelen voor welke markt de Volkswagen Atlas gebouwd is; de SUV staat in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP, als je dat makkelijker vindt.
Een 3,6-liter V6 met 280 pk kost, in Amerika, namelijk slechts 27.000 euro. Nu missen we over het algemeen niet heel veel aan de Atlas, we hebben immers de SUV waarvan we na jaren oefenen in één keer de naam goed kunnen schrijven: de Touareg.
Maar, als de Volkswagen Atlas eruitziet als dit exemplaar, stijgt hij automatisch vijf plekken op de lijst. Je kijkt naar de ‘Atlas Tanner Foust SEMA Concept’. Oorspronkelijk gebouwd voor de befaamde aftermarket-beurs in Las Vegas, maar voor het evenement ‘Southern Wörthersee’ haalde VW de auto nog eens van stal.
De Volkswagen Atlas kreeg enorme offroad-banden, wielkastverbreders, bescherming voor de bodemplaat, een trap omhoog en een trap achterop. De lichtbalken illumineren genoeg om de natuur in de war te schoppen. Speciaal voor het evenement voor liefhebbers van Europese auto’s pakte Volkswagen in totaal vier auto’s aan, waarvan de helft overigens niet leverbaar in Europa.
Een Tiguan werd dichter met zijn buikje naar moeder aarde gebracht en kreeg een dakkoffer. Een Volkswagen Golf R kreeg velgspul van Abt en een abstracte wrap. Tien stagiairs mochten met een markeerstift de Volkswagen Arteon inkleuren.
Eén reactie op “Deze ruige Volkswagen Atlas mag naar Europa komen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

In Amerika kost de Audi RS 6 de helft

Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

bodemplaat van audi 80 of passat 40 jaar oude techniek ben je lekker mee