
Zeventien bekerhouders. Voor maximaal zeven inzittenden. Mocht je nog twijfelen voor welke markt de Volkswagen Atlas gebouwd is; de SUV staat in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP, als je dat makkelijker vindt.
Een 3,6-liter V6 met 280 pk kost, in Amerika, namelijk slechts 27.000 euro. Nu missen we over het algemeen niet heel veel aan de Atlas, we hebben immers de SUV waarvan we na jaren oefenen in één keer de naam goed kunnen schrijven: de Touareg.
Maar, als de Volkswagen Atlas eruitziet als dit exemplaar, stijgt hij automatisch vijf plekken op de lijst. Je kijkt naar de ‘Atlas Tanner Foust SEMA Concept’. Oorspronkelijk gebouwd voor de befaamde aftermarket-beurs in Las Vegas, maar voor het evenement ‘Southern Wörthersee’ haalde VW de auto nog eens van stal.
De Volkswagen Atlas kreeg enorme offroad-banden, wielkastverbreders, bescherming voor de bodemplaat, een trap omhoog en een trap achterop. De lichtbalken illumineren genoeg om de natuur in de war te schoppen. Speciaal voor het evenement voor liefhebbers van Europese auto’s pakte Volkswagen in totaal vier auto’s aan, waarvan de helft overigens niet leverbaar in Europa.
Een Tiguan werd dichter met zijn buikje naar moeder aarde gebracht en kreeg een dakkoffer. Een Volkswagen Golf R kreeg velgspul van Abt en een abstracte wrap. Tien stagiairs mochten met een markeerstift de Volkswagen Arteon inkleuren.
Eén reactie op “Deze ruige Volkswagen Atlas mag naar Europa komen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

In Amerika kost de Audi RS 6 de helft

Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

bodemplaat van audi 80 of passat 40 jaar oude techniek ben je lekker mee