Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Het koppel is nu 1.186 Nm

Yenko ChevrYenko Chevrolet Camaro 1000 pkolet Camaro 1000 pk
Yenko Chevrolet Camaro 1000 pk
Yenko Chevrolet Camaro 1000 pk
Yenko Chevrolet Camaro 1000 pk
Yenko ChevrYenko Chevrolet Camaro 1000 pkolet Camaro 1000 pk
Yenko Chevrolet Camaro 1000 pk
Yenko Chevrolet Camaro 1000 pk
Yenko Chevrolet Camaro 1000 pk

Wat gebeurt er als je mensen met de neurotische drang om altijd het volume van de radio op een rond getal te hebben, in een garage opsluit met een Camaro SS en een krat onderdelen? Deze Yenko Camaro met een prachtige, ronde 1.000 pk. Amerikaanse pk’s, dat is. Vertel ze maar niet dat we het in Europa omrekenen naar 1.014 metrische pk’s.

De geniale beroepsidioten van Specialty Vehicle Engineering zijn verantwoordelijk voor de Yenko Camaro. Komt hij je bekend voor? Dat kan kloppen, want een jaartje terug bouwden ze van het vorige modeljaar 25 exemplaren met hetzelfde vermogen. Ditmaal gaan ze voor 50 stuks. Dat betekent dat je kansen verdubbelen – al is twee keer nul nog altijd nul.

Wat kost de Yenko Camaro met 1.000 pk?

Omgerekend kost de Yenko Camaro met 1.000 pk 61.000 euro – dat is 10.000 euro minder dan wat je hier in Nederland betaalt voor een Ford Mustang met een viercilinder. In Amerika verkopen ze trouwens ook een Ford Mustang met 800 pk voor 33.000 euro. Een nieuwe supercharger zorgt voor de enorme vermogenstoename van Yenko.

Om ervoor te zorgen dat de zuigers niet in een baan rond de aarde schieten, krijgt de achtcilinder gesmeed binnenwerk, een dikkere uitlaat en betere motorkoeling. Daarmee groeit de motorinhoud naar 6,8 liter. Bovendien monteert SVE een set retro-velgen met Michelin Pilot Sport 4S-banden, een koolstofvezel motorkap, een spoiler plus een zooitje stickers en badges.

De volledige ophanging werd aangepakt om het vermogen goed op de weg te houden. De remmen zijn groter en nieuwe Recaro-stoelen houden je stevig op je plek. Elke Yenko Camaro krijgt een nummer en een certificaat van echtheid. Dus hup, nu snel een visum aanvragen en hobbelen naar de betere Amerikaanse Chevrolet-dealers.

Reacties
  1. Marnix zegt op 16 juli 2019 om 10:57:

    Hoeveel accijns zou de overheid binnenharken aan alle brandstof dat de geimporteerde Camaro’s, Mustangs, Chargers en Challengers opslurpen als de BPM er niet zou zijn?

    Ik had er in ieder geval allang 1 geïmporteerd. En ik ben waarschijnlijk niet de enige.

  2. G vd Boogerd zegt op 14 juli 2019 om 17:07:

    Gewoon ratten hier in NL
    Alleen belasting x bpm

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws