Deze ruige Volkswagen Atlas mag naar Europa komen

Alle zeventien de bekerhouders mogen niet mee

Volkswagen Atlas verhoogd
Volkswagen Atlas verhoogd
Volkswagen Atlas Ladder
Volkswagen Atlas bullbar
Volkswagen Atlas wielkastverbreder
Volkswagen Atlas
Volkswagen Atlas wielkastverbreder
Volkswagen Atlas
Volkswagen Atlas verhoogd
Volkswagen Atlas verhoogd
Volkswagen Atlas Ladder
Volkswagen Atlas bullbar
Volkswagen Atlas wielkastverbreder
Volkswagen Atlas
Volkswagen Atlas wielkastverbreder
Volkswagen Atlas

Zeventien bekerhouders. Voor maximaal zeven inzittenden. Mocht je nog twijfelen voor welke markt de Volkswagen Atlas gebouwd is; de SUV staat in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP, als je dat makkelijker vindt.

Een 3,6-liter V6 met 280 pk kost, in Amerika, namelijk slechts 27.000 euro. Nu missen we over het algemeen niet heel veel aan de Atlas, we hebben immers de SUV waarvan we na jaren oefenen in één keer de naam goed kunnen schrijven: de Touareg.

Maar, als de Volkswagen Atlas eruitziet als dit exemplaar, stijgt hij automatisch vijf plekken op de lijst. Je kijkt naar de ‘Atlas Tanner Foust SEMA Concept’. Oorspronkelijk gebouwd voor de befaamde aftermarket-beurs in Las Vegas, maar voor het evenement ‘Southern Wörthersee’ haalde VW de auto nog eens van stal.

De Volkswagen Atlas kreeg enorme offroad-banden, wielkastverbreders, bescherming voor de bodemplaat, een trap omhoog en een trap achterop. De lichtbalken illumineren genoeg om de natuur in de war te schoppen. Speciaal voor het evenement voor liefhebbers van Europese auto’s pakte Volkswagen in totaal vier auto’s aan, waarvan de helft overigens niet leverbaar in Europa.

Een Tiguan werd dichter met zijn buikje naar moeder aarde gebracht en kreeg een dakkoffer. Een Volkswagen Golf R kreeg velgspul van Abt en een abstracte wrap. Tien stagiairs mochten met een markeerstift de Volkswagen Arteon inkleuren.

Reacties
  1. roger zegt op 24 mei 2018 om 21:03:

    bodemplaat van audi 80 of passat 40 jaar oude techniek ben je lekker mee

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws