Een weldenkend persoon kan genoeg redenen verzinnen waarom je het blad van een schep niet zou bedekken met wit leer en waarom je de steel niet van glas moet maken. Alleen als je heel erg wilt opscheppen, misschien. Om dezelfde redenen zie je weinig gemodificeerde bedrijfswagens – het zijn werkpaarden en bij de eerste kuil in een bouwterrein zit er een buts in je velg. Daarom is het eigenlijk ook raar dat veel bestelbusjes spierwit zijn: ze worden toch wel smerig.
Maar niet iedereen gebruikt zijn schep om in de modder te graven. Dat zal ongetwijfeld de redenatie van Jan Blonk Auto’s zijn. En er zit wat in: niet elke bedrijfsauto heeft een zwaar leven, en werkpaarden mogen ook best sierpaarden zijn. Zo heeft het autobedrijf uit Nieuwveen (blijkbaar) een gat in de markt gevonden: getunede Caddy’s. En stiekem moeten we toegeven: het ziet er nog best dik uit. En als je dan toch een bedrijfsauto moet aanpakken, pak dan een Caddy. Het is tenslotte een van de mooiste bedrijfsauto’s van dit moment en hij ziet er nog enigszins uit als een personenauto.
Het bedrijf verkoopt op dit moment maar liefst vijftien getunede Caddy’s. De aanpassingen zijn niet heel ingrijpend: een set grote velgen, een kleurtje op de remklauwen en het geheel een stukje dichter naar het asfalt. De eerste Caddy met een VR6-motorwissel moet nog in zijn voorraad verschijnen, helaas. Dus mocht je nog een vloot bedrijfsauto’s moeten inkopen die netjes op het asfalt zullen blijven, waarom niet?
joewz18 heeft op 20 januari 2018 geschreven:
Updated project call: