Volkswagen Golf 8 Variant is serieus groter

De wielbasis is langer, wat bij de andere VW-producten niet zo is

Foto('s): VolkswagenVolkswagen Golf 8 Variant 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Golf Variant 2020 zijaanzicht
Foto('s): Volkswagen
Foto('s): Volkswagen
Foto('s): Volkswagen
Foto('s): Volkswagen
Foto('s): Volkswagen
Foto('s): Volkswagen
Volkswagen Golf 8 Variant 2020
Volkswagen Golf Variant 2020 zijaanzicht

Groeispurtje, hoor. De Volkswagen Golf 8 Variant is 35 centimeter langer dan de Golf die al in de showroom staat. Extra bijzonder is de wielbasis. Bij de Seat Leon ST en de Skoda Octavia ST bleef de wielbasis gelijk aan de hatchback, maar bij de Golf groeit de wielbasis met 6,7 centimeter. Waarom de Golf wel en de rest niet? Op die vraag krijgen we geen duidelijk antwoord. Waarschijnlijk merkte ook Volkswagen dat de auto’s uit de groep wel bijzonder veel op elkaar gingen lijken.

De bagageruimte van de Volkswagen Golf Variant meet 1.642 liter, wat meer is dan een Volvo V60 of een BMW 3-serie Touring. Met een totale lengte van 4,633 meter is de Golf 8 Variant 349 millimeter langer dan de vorige generatie. Check maar eens hoe lang hij eruitziet als je hem driekwart van achter bekijkt. Alsof de achterkant ergens bleef hangen, maar de voorkant doorreed. De Skoda Superb Combi blijft de Golf trouwens voor, die meet 4,856 meter.

Geen Volkswagen Golf Alltrack voor Nederland

De hogere Volkswagen Golf 8 Alltrack komt helaas niet naar Nederland. De boswachterstation is altijd voorzien van de 2.0 TDI met 200 pk uit de Golf GTD, plus vierwielaandrijving. In Nederland zou het model sowieso al weinig kopers trekken en met zo’n aandrijflijn zou hij waarschijnlijk flink aan de prijs zijn vanwege de BPM. Zelf uit Duitsland halen, dus.

De prijzen van de Volkswagen Golf Variant volgen snel. Hij verschijnt ergens in het vierde kwartaal van dit jaar al in de showrooms. Qua motoren moet je rekening houden met wat er nu al aangeboden wordt in de normale Golf, met uitzondering van de GTI en de GTD.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws