
De tweede elektrische SUV in VW’s ID-reeks is hier. Of nou ja, hier; je moet zeker nog twee jaar wachten op je nieuwe Volkswagen ID Roomzz. Twee elektromotoren geven je een fijne 306 pk en alle wielen mogen voor de aandrijving zorgen. Van 0 naar 100 km/u gaat de Roomzz in 6,6 seconden terwijl de topsnelheid begrenzzd is op 180 km/u.
Een 82-kWh batterij geeft pas na 450 kilometer aan dat ie leeg is. Heb je geen zzin meer om te rijden? Houd vijf seconden lang je hand op het VW-logo op het stuur en de Volkswagen ID Roomzz zorgt zelfstandig dat je op je bestemming aankomt.
Aan boord kun je volop loungen. Volkswagen maakt het mogelijk om uit drie verschillende indelingen te kiezen voor de stoelen waardoor je je lounge compleet naar eigen smaak kunt inrichten. Een augmented reality-scherm projecteert de navigatie voorin in de cabine.
In die lichtstrook tussen de stijlen onder de voorruit zou je moeten kunnen zien hoe het gaat met de hulpsystemen, de navigatie en de luchtkwaliteit. Blijkbaar. Het dashboard is volledig gemaakt van glas en verder zit er een 5,8-inch display in met verschillende touchscreens.
Meer van TopGear


Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Pas op: op deze plekken in Nederland komen hagelstenen zo groot als tennisballen je auto slopen

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

In de zomer doorrijden op winterbanden is gevaarlijk, maar niet vanwege de reden die jij denkt

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)
