
De tweede elektrische SUV in VW’s ID-reeks is hier. Of nou ja, hier; je moet zeker nog twee jaar wachten op je nieuwe Volkswagen ID Roomzz. Twee elektromotoren geven je een fijne 306 pk en alle wielen mogen voor de aandrijving zorgen. Van 0 naar 100 km/u gaat de Roomzz in 6,6 seconden terwijl de topsnelheid begrenzzd is op 180 km/u.
Een 82-kWh batterij geeft pas na 450 kilometer aan dat ie leeg is. Heb je geen zzin meer om te rijden? Houd vijf seconden lang je hand op het VW-logo op het stuur en de Volkswagen ID Roomzz zorgt zelfstandig dat je op je bestemming aankomt.
Aan boord kun je volop loungen. Volkswagen maakt het mogelijk om uit drie verschillende indelingen te kiezen voor de stoelen waardoor je je lounge compleet naar eigen smaak kunt inrichten. Een augmented reality-scherm projecteert de navigatie voorin in de cabine.
In die lichtstrook tussen de stijlen onder de voorruit zou je moeten kunnen zien hoe het gaat met de hulpsystemen, de navigatie en de luchtkwaliteit. Blijkbaar. Het dashboard is volledig gemaakt van glas en verder zit er een 5,8-inch display in met verschillende touchscreens.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
