
De tweede elektrische SUV in VW’s ID-reeks is hier. Of nou ja, hier; je moet zeker nog twee jaar wachten op je nieuwe Volkswagen ID Roomzz. Twee elektromotoren geven je een fijne 306 pk en alle wielen mogen voor de aandrijving zorgen. Van 0 naar 100 km/u gaat de Roomzz in 6,6 seconden terwijl de topsnelheid begrenzzd is op 180 km/u.
Een 82-kWh batterij geeft pas na 450 kilometer aan dat ie leeg is. Heb je geen zzin meer om te rijden? Houd vijf seconden lang je hand op het VW-logo op het stuur en de Volkswagen ID Roomzz zorgt zelfstandig dat je op je bestemming aankomt.
Aan boord kun je volop loungen. Volkswagen maakt het mogelijk om uit drie verschillende indelingen te kiezen voor de stoelen waardoor je je lounge compleet naar eigen smaak kunt inrichten. Een augmented reality-scherm projecteert de navigatie voorin in de cabine.
In die lichtstrook tussen de stijlen onder de voorruit zou je moeten kunnen zien hoe het gaat met de hulpsystemen, de navigatie en de luchtkwaliteit. Blijkbaar. Het dashboard is volledig gemaakt van glas en verder zit er een 5,8-inch display in met verschillende touchscreens.
Meer van TopGear


Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
