
Je zou zeggen dat het altijd leuk is als je auto goed verkoopt, maar Volkswagen loopt nu tegen een probleem aan. Volgens Automotive News Europe zijn er te weinig accu’s voor de Golf GTE, de plug-in hybride van Volkswagen. Er zouden 93.000 orders staan voor de GTE, maar die bestellingen dreigen dus vertragingen op te lopen. Volgens Bernd Osterloh, de voorzitter van de ondernemingsraad bij Volkswagen, zou het komen door onder meer de ID.3 en de ID.4. Die elektrische auto’s vragen veel van de batterijproductie.
Volkswagen bouwt druk aan een accufabriek in Salzgitter, maar die is nog niet klaar. De Volkskrant meldt aan de hand van gegevens van Bloomberg dat Volkswagen voor dit jaar zo’n 1.000 gigawattuur aan batterijen nodig heeft. Volgend jaar is dat aantal al verdubbeld en in 2025 verwachten ze 10.000 gigawattuur. Ook bij Seat begint er volgens de krant lichte paniek uit te breken, en het Spaanse merk pleit bij de overheid voor een accufabriek.
Chips tekort
Als Volkswagen nu het tekort aan batterijen oplost, is er het volgende probleem. Door de coronacrisis is er een tekort aan computerchips, onder meer omdat de vraag toenam omdat iedereen thuis aan het werk ging en spulletjes nodig had. Schijnbaar betalen autofabrikanten niet de hoogste prijs voor de chips en krijgen andere producenten die meer betalen voorrang op de levering. Het tekort zou de auto-industrie miljarden euro’s kosten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Dit was de snelle Golf die betrokken was bij inbraak Drents Museum (en het is geen GTI)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

De nieuwste (en goedkopere) VW Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken

Moet je de Nissan Qashqai boven de Volkswagen Golf verkiezen? (review)

Op AliExpress koop je nu voor een prikkie een gloednieuwe GTI-motor (en dat schijnt nog best oké te zijn)

Volkswagen bevestigt eindelijk weer wagen voor het volk: minder dan 20.000 euro

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Dit was de snelle Golf die betrokken was bij inbraak Drents Museum (en het is geen GTI)

Als je deze eenvoudige regel niet invult, moet je ineens enorm veel BPM betalen

Prijs Golf R is hoger dan die van de premium BMW-concurrent

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Hoeveel duurder is een Volkswagen Golf nou écht geworden in vergelijking met vroeger?

Dit betaal je tegenwoordig voor een Volkswagen Golf in Nederland

Alles wat je moet weten over de facelift van de Volkswagen Golf 8

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Deze ‘lullige’ boete is de meestvoorkomende verkeersboete van Nederland (en daar wordt leuk aan verdiend)

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Verras je geliefde met de TopGear Valentijnsdeal (38% korting!)

Op AliExpress koop je nu voor een prikkie een gloednieuwe GTI-motor (en dat schijnt nog best oké te zijn)

Reacties