
Ga je liever snel in een langzame auto of langzaam in een snelle auto? Voordat je een bindend antwoord geeft op dit allesbeslissende dilemma; check eerst dit filmpje van een dappere Volkswagen Up op de Nürburgring.
Deze Volkswagen Up bewijst dat het op de Nürburgring meer gaat om het formaat van je cojones dan het formaat van je motor. De 1.0 TSI met drie cilinders produceert na een bezoekje aan de tuner 125 pk en 250 Nm. De banden zijn Nankang AR1 met maatje 205/50/15.
Achter het stuur zit internetpersoonlijkheid en Nürburgringheld Misha Charoudin. Of Boosted Boris, zoals zijn alter ego heet. ‘De tijd was nu 9 minuten met bijna stock auto. Ik wacht nu op custom onderstel, remmen, uitlaat en dan moet < 8 minuten mogelijk zijn’, vertelt Misha. Volkswagen Up GTI? Nergens voor nodig.
Dappere Volkswagen Up op de Nürburgring
Meer van TopGear


Is zo’n guitige Volkswagen Up GTI na 6 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies

Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug

Zou de Aygo ooit de snelste ter wereld zijn geweest?

Prijs VW Up GTI stijgt flink

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg dat valt alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?
