Waarom Nürburgring-testen geen onzin is

De ontwikkelde auto's zijn leuk voor zowel de Karussell als een doodnormale rotonde.

Hyundai i30 N Toyota Yaris GRMN
Hyundai i30 N
Hyundai i30 N
Hyundai i30 N knop
Hyundai i30 N navigatie
GRMN
Hyundai i30 N
Toyota Yaris GRMN
Toyota Yaris GRMN
Hyundai i30 N Toyota Yaris GRMN
Hyundai i30 N
Hyundai i30 N
Hyundai i30 N knop
Hyundai i30 N navigatie
GRMN
Hyundai i30 N
Toyota Yaris GRMN
Toyota Yaris GRMN

‘Auto’s ontwikkeld voor de Nürburgring werken niet op de openbare weg’, zijn woorden die je vast bekend voorkomen. Deze maand testen we de Hyundai i30 N, waarvan de N staat voor Nürburgring, en de Toyota Yaris GRMN, waar de N staat voor.. nou, je snapt het.

Deze donderstenen zijn twee van de meest onstuimige en spannendste hot hatches van dit moment. En ja, de ophanging is aan de harde kant, maar ze absorberen zelfs de slechtste wegen uitstekend genoeg. Het testen op de Nürburgring gaf ze een uitstekende balans.

Hun beste kenmerk is dat ze enorm leuk zijn om mee te dollen. Hoewel ze ontwikkeld zijn op het beruchte circuit, zijn beide niet gemaakt om daar een record neer te zetten. Hun limieten zijn goed benaderbaar en ze kunnen een glimlach genereren op zowel de Karussell als een doodnormale rotonde.

De 1.994 rijmodi van de Hyundai i30 N zijn wat nodeloos uitgebreid, maar dat betekent wel dat je de ophanging kunt aanpassen naar elke situatie. De hardste demperinstelling met de zachtste differentieel-instelling is bijvoorbeeld onzinnig. Gewoon op de N-knop op het stuur drukken, trouwens.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws