
Een dikke 15 centimeter extra breedte, 110 kilo extra gewicht, 90 kilo downforce bij 180 km/u en genoeg bodemvrijheid om een rups een kort kapsel te geven – dat zijn de belangrijkste feiten van deze widebodykit voor de Toyota GR86. Daarnaast claimt Aerodynamic Development Race Optimization minder luchtweerstand dankzij een zwanenhals-achtervleugel.
Aan de motor deed ADRO niets. Toyota maakte de verstandige keuze om voor de nieuwste generatie van de speelse coupé een 2,4-liter viercilinder boxermotor te gebruiken. We zijn benieuwd wat het extra gewicht en de vleugel doen met de topsnelheid van 226 km/u. Hij zal wel iets harder door de bochten kunnen, vermoeden we.
De widebodykit op deze Toyota GR86 oogt lekker agressief
Want kijk eens naar die stoere blik op zijn gezicht. Alsof je hem een lederen jas hebt aan getrokken en hem los hebt laten gaan met vet voor in je haar. Zijn voorbumper is hierin leidend, maar ook de splitter, diffuser, zijskirts en nieuwe velgen doen mee in de stoere look.
De Amerikaanse tuner stak 826 uur vakmanschap met de hand in het project. Voor 4.750 dollar heb je het hele pakket, exclusief Nederlandse belastingen. De Nederlandse prijs voor een nieuwe Toyota GR86 is trouwens 61.990 euro. Durf jij het aan?
Eén reactie op “De widebodykit op deze Toyota GR86 weegt maar liefst 110 kilo”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is het terecht dat Toyota de garantieclaim voor deze kapotte motor weigert?

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Deze Toyota GR86 is omgebouwd tot elektrische raceauto (voor races van 45 minuten)

De nieuwste driecilinder van Toyota produceert 300 pk en draait op synthetische brandstof

Toyota GR86 review: Waarom je snel moet zijn met beslissen

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

De Manhart monteert een supercharger op de V8 van de Patrol Nismo

Abt Audi S4 TDI: getunede diesel met 384 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

wat een slecht passende met parkers bevestigde amerikaanse look rommel is het weer.