
Het is al een tijdje stil rond Wiesmann, maar wellicht is dat omdat ze druk zijn geweest met deze creatie: de nieuwe GT MF4-CS. Waarbij CS uiteraard staat voor Clubsport, en dus duidt op een afgenomen gewicht.
Het merk Wiesmann bestaat 25 jaar, en dat vieren ze met dit extra scherpe feestmodel, dat voor de vorm slechts 25 keer geproduceerd zal worden. De power komt nog steeds van de bekende 4,0-liter V8 uit de BMW M3, die voor 420 pk en 400 Nm zorgt. Erachter hangt een zeventraps transmissie met dubbele koppeling. Dit pretpakket katapulteert de Wiesmann in 4,4 seconden van 0 naar 100 km/u en laat 'm doorstomen tot 293 km/u.
De GT MF4-CS is 20 kilo lichter dan de standaard GT MF4. Dat lijkt niet veel, en dat is het ook niet, maar er is meer. Zo is de auto uitgerust met een rolkooi, een volledig instelbaar onderstel en een brandblusser. Je herkent 'm aan zijn dikkere wielkasten, splitter en koolstofvezel achtervleugel. Als je wilt, kun je de airconditioning en radio/navigatie weglaten om nog wat extra gewicht te besparen. Verder kun je kiezen voor een Carbon Pack – zodat iedereen meteen ziet dat je in een extra lichte auto rijdt en meisjes je komen knuffelen – en een Track Pack met vierpuntsgordels en cupbanden.
Wiesmann zet de GT MF4-CS in de markt voor de prachtig ronde prijs van 193.193,28 euro. Exclusief belastingen, uiteraard. Is hij het emigreren waard?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wiesmann start doorrr

De 100 coolste: nummer 55 tot 41

Wiesmann MF5 krijgt twinturbo V8

Wiesmann nog sneller

V10 voor Wiesmann GT

Wiesmann presenteert drie speciale versies van de Project Thunderball

Wiesmann Project Thunderball: wedergeboorte met 680 elektrische pk’s

Wiesmann Project Gecko is de comeback-machine

Mazda Furai: soms gaat het mis…

Wiesmann start doorrr

De 100 coolste: nummer 55 tot 41

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
