
De auto met de wildste vleugel is terug. De Zenvo TSR-S ontving enkele updates om zijn relevantie als Koenigsegg-concurrent te garanderen. De Zenvo TSR-S krijgt meer koolstofvezel, een hybridehulpje en behoudt zijn bewegende achterspoiler (met showmodus, voor op de paddock). De Deense supercar verandert niet ineens in een ijsbeervriendelijke eco-bak; hij krijgt slechts een kleine elektromotor in de versnellingsbak.
De elektromotor baant een weg voor twee nieuwe rij-modi: Road en Race, waarbij de elektromotor in de straatversie het schakelen door de rechtvertande versnellingen soepeler maakt. In de Race-modus krimpen de schakeltijden van de sequentiële transmissie. Omdat de elektromotor nu de achteruitversnelling voor zijn rekening neemt, krijgt de Zenvo er een achtste vooruitversnelling bij. Het totale vermogen is nog altijd 1.194 pk. De 0-100-tijd is 2,8 seconden en de 0-200-tijd is 6,8 seconden, wat ook hetzelfde is als voorheen.
Zenvo verruilt de aluminium velgen voor koolstofvezel exemplaren, wat weer 15 kilo scheelt. Twee medewerkers doen een hele maand over het fabriceren van vier velgen. Pas dus maar goed op voor stoepranden. De monocoque, het plaatwerk, de motorruimte en zelfs de vloermatten waren al van koolstofvezel. De Denen bouwen slechts vijf Zenvo TSR-S’en per jaar voor minimaal 1,45 miljoen euro per stuk, exclusief Nederlandse belastingen.
Meer van TopGear


Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Zenvo TSR-S is er omdat mensen niet luisteren

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S is er omdat mensen niet luisteren

Nieuwe hypercar van Zenvo op komst

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Wat is er precies aan de hand bij McLaren? En gaat het nog wel goed komen?

Zo kom je erachter of er gerookt is in een auto (zelfs als ie grondig is schoongemaakt)

‘Zijn de boetes voor motorrijders eigenlijk net zo hoog als die voor automobilisten?’

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen
