De auto met de wildste vleugel is terug. De Zenvo TSR-S ontving enkele updates om zijn relevantie als Koenigsegg-concurrent te garanderen. De Zenvo TSR-S krijgt meer koolstofvezel, een hybridehulpje en behoudt zijn bewegende achterspoiler (met showmodus, voor op de paddock). De Deense supercar verandert niet ineens in een ijsbeervriendelijke eco-bak; hij krijgt slechts een kleine elektromotor in de versnellingsbak.
De elektromotor baant een weg voor twee nieuwe rij-modi: Road en Race, waarbij de elektromotor in de straatversie het schakelen door de rechtvertande versnellingen soepeler maakt. In de Race-modus krimpen de schakeltijden van de sequentiële transmissie. Omdat de elektromotor nu de achteruitversnelling voor zijn rekening neemt, krijgt de Zenvo er een achtste vooruitversnelling bij. Het totale vermogen is nog altijd 1.194 pk. De 0-100-tijd is 2,8 seconden en de 0-200-tijd is 6,8 seconden, wat ook hetzelfde is als voorheen.
Zenvo verruilt de aluminium velgen voor koolstofvezel exemplaren, wat weer 15 kilo scheelt. Twee medewerkers doen een hele maand over het fabriceren van vier velgen. Pas dus maar goed op voor stoepranden. De monocoque, het plaatwerk, de motorruimte en zelfs de vloermatten waren al van koolstofvezel. De Denen bouwen slechts vijf Zenvo TSR-S’en per jaar voor minimaal 1,45 miljoen euro per stuk, exclusief Nederlandse belastingen.
Reacties