
De auto met de wildste vleugel is terug. De Zenvo TSR-S ontving enkele updates om zijn relevantie als Koenigsegg-concurrent te garanderen. De Zenvo TSR-S krijgt meer koolstofvezel, een hybridehulpje en behoudt zijn bewegende achterspoiler (met showmodus, voor op de paddock). De Deense supercar verandert niet ineens in een ijsbeervriendelijke eco-bak; hij krijgt slechts een kleine elektromotor in de versnellingsbak.
De elektromotor baant een weg voor twee nieuwe rij-modi: Road en Race, waarbij de elektromotor in de straatversie het schakelen door de rechtvertande versnellingen soepeler maakt. In de Race-modus krimpen de schakeltijden van de sequentiële transmissie. Omdat de elektromotor nu de achteruitversnelling voor zijn rekening neemt, krijgt de Zenvo er een achtste vooruitversnelling bij. Het totale vermogen is nog altijd 1.194 pk. De 0-100-tijd is 2,8 seconden en de 0-200-tijd is 6,8 seconden, wat ook hetzelfde is als voorheen.
Zenvo verruilt de aluminium velgen voor koolstofvezel exemplaren, wat weer 15 kilo scheelt. Twee medewerkers doen een hele maand over het fabriceren van vier velgen. Pas dus maar goed op voor stoepranden. De monocoque, het plaatwerk, de motorruimte en zelfs de vloermatten waren al van koolstofvezel. De Denen bouwen slechts vijf Zenvo TSR-S’en per jaar voor minimaal 1,45 miljoen euro per stuk, exclusief Nederlandse belastingen.
Meer van TopGear


Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Zenvo TSR-S is er omdat mensen niet luisteren

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S is er omdat mensen niet luisteren

Nieuwe hypercar van Zenvo op komst

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden
