Het is geen groot geheim dat Phillip Morris International, het moederbedrijf van tabaksfabrikant Marlboro, nog altijd Scuderia Ferrari sponsort voor flinke bedragen – zelfs nu reclame voor tabak bijna overal verboden is. Voorheen gebruikte de pakjesverkoper heel gewiekst kleuren en vormen die onbewust aan Marlboro doen denken om zo toch hun product te promoten.
Vorig jaar kwam PMI met een nieuw idee en ze lieten Ferrari ‘Mission Winnow’ op de F1-auto’s zetten. Het is een campagne die mensen juist moet ontmoedigen om te beginnen met roken, wat op zichzelf al een bijzondere zet is. En als je de M en de W onder elkaar zet met witte letters (dit jaar zijn ze zwart), krijg je weer iets wat enorm lijkt op een Marlboro-pakje, maar goed.
In Canada en Frankrijk zijn de Mission Winnow-uitingen ook per wet verboden, omdat het volgens de regels alsnog tabaksreclames zijn. Daarom viert Ferrari in die landen, naar eigen zeggen, de 90e verjaardag van het raceteam. Dat deed het team in Australië ook al. Mission Winnow blijft de titelpartner voor het F1-seizoen van 2019.
Chris heeft op 30 mei 2019 geschreven:
Het leek mij juist een tekst om het team aan te sporen nu eens een wedstrijd te winnen, dat lukt namelijk dit jaar tot nu toe niet.