Wat zullen er veel F1-volgers – met name zij die juichen voor Verstappen – in een deuk hebben gelegen om een ‘blunder’ bij Mercedes. Lewis Hamilton werd tijdens het GP-weekend in Japan geïnterviewd in de hospitality van Mercedes. Naast hem was er een QR-code zichtbaar met daarboven de aanmoedigende tekst ‘Personaliseer je drankje!’. Online deed het verhaal de ronde dat fans massaal blikjes Red Bull bestelden voor Hamilton via de QR-code van Mercedes.

Helaas mogen we de beelden niet laten zien, omdat de F1 dan boos wordt. Maar je kunt ze hier bekijken. Maar lees eerst even dit berichtje af, wil je? Kwaliteitsmedia beweerden met een insider te hebben gesproken. Volgens deze ‘ingewijde’ zou de bestelmodule op hol zijn geslagen en werd het hospitality-team van Mercedes overweldigd door bestellingen van Red Bull-drankjes voor Hamilton, Russell en Wolff.

Verstappen zes vingers Hamilton

‘Hoeveel blikjes heb jij besteld op mijn naam?’ | Foto: © Red Bull Content Pool

Je kunt je afvragen of Mercedes überhaupt Red Bull-drankjes aanbiedt in de hospitality. De ‘binnenstaander’ van de betreffende nieuwswebsite zegt dat Mercedes een kleine voorraad aan energiedrankjes heeft van de grootste concurrent. Net als aan het drankje zit er een luchtje aan dit verhaal. Daarom hebben we het Mercedes F1-team gevraagd om een reactie.

Volgens Mercedes klopt de informatie niet

Aan TopGear Nederland vertelt het F1-team van Mercedes dat de informatie over de QR-code ‘niet verrassend’ incorrect is: ‘De QR-code was zichtbaar, maar werkte niet voor degenen die niet op locatie waren.’ Volgens Mercedes was er dus ook geen overweldigd hospitality-team. ‘Daarnaast hebben we Monster op voorraad, geen Red Bull, dus die informatie is ook incorrect’, zo besluit de Mercedes-woordvoerder.

Reacties

  • Henkie heeft op 28 september 2023 geschreven:

    Handig dat ze even aangeven dat het op locatie basis gaat. Voor de volgende keer even gps locatie faken en dan lukt het dus wel.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)