Sergio Pérez liet tijdens de Grand Prix van Singapore tot twee keer toe een te groot gat vallen tussen hem en de safetycar. Hij kreeg later voor de eerste keer een officiële waarschuwing en voor de twee keer vijf seconden straf. Tijdens de persconferentie na de race is Pérez zich van geen kwaad bewust, want volgens hem ging de safetycar op sommige momenten simpelweg te snel.

Tijdens die persconferentie weet Pérez nog niet dat hij later een vijf seconden straf zou krijgen. Gevraagd over zijn dan nog mogelijke straf geeft Pérez zijn kijk op de situatie. ‘Ik ben er vrij zeker van dat ze er niets mee doen, maar er was wat miscommunicatie met Bernd [Mayländer, de vaste bestuurder van de safetycar].’

De reden dat Pérez de safetycar niet kon bijhouden

De Mexicaanse coureur vond dat Mayländer soms te snel ging: ‘Op de momenten dat ik bij hem kon blijven, was hij heel langzaam en op de momenten waar ik niet bij hem kon blijven, was hij snel.’ De reden hierachter is volgens Pérez de half natte baan. ‘Het is begrijpelijk in de omstandigheden waarin we verkeerden. Zeker in de laatste sector, daar was het super listig.’

Gek genoeg komt op het start/finish-gedeelte Pérez nog even langs de safetycar rijden waarna hij gebaard dat hij te traag rijdt. Dit maakt dus ook onderdeel uit van de laatste sector. De coureur werd gestraft voor de te grote afstand op het rechte stuk tussen bocht 9 en 10 en het rechte stuk tussen bocht 13 en 14.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)