
De McLaren 570GT bespeelt een interessante niche. De auto uit Woking wil de meest praktische, meest comfortabele en meest geraffineerde McLaren aller tijden zijn. Een supercar voor de lange afstand. Een cruiser. Ja: een echte GT.
En als je meer vermogen en een straffer onderstel wilt? Juist: dan koop je de McLaren 650S. Of je gaat naar Novitec. De overfanatieke tuner met een standaard-auto-fobie geeft McLaren 570GT stuggere veren, grotere velgen en meer vermogen.
Effectief halen ze comfort weg en voegen ze performance toe. Novitec geeft het antwoord op een vraag die niemand stelde. De V8 produceert nu 646 pk (dus nét geen 650). De 0-naar-100-tijd is nu 3 seconden rond. De enige reden om de McLaren 570GT van Novitec te nemen, is omdat je de glazen achterklep zo tof vindt. Voor de rest is het een vrij domme creatie.
Meer van TopGear


Hoe snel is de nieuwe Aston Martin Vantage?

McLaren 570GT Sport Pack

TopGear S25E01: dit kun je verwachten

Chris Harris Drives: McLaren 570GT

De beste supercar van 2016 voor elke dag

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Spectre van Novitec heeft slechts 578 pk, maar wel 24-inch putdekselvelgen

Novitec gaat voor goud met deze prachtige Maserati MC20 Cielo

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Novitec denkt dat je met 919 pk ook geen voorruit nodig hebt

Novitec maakt de Rolls-Royce Ghost Black Badge nog duisterder

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
