
Hij werd zojuist zij aan zij onthuld met de i3, maar eigenlijk is deze i8 Concept natuurlijk helemaal niet nieuw. We kennen de Vision EfficientDynamics-conceptcar immers al een tijdje, en ook een smaakvol bestickerd autootje-waarover-je-niet-mocht-bloggen liet weinig aan de verbeelding over.
Wel nieuw is het feit dat deze plug-in hybride supercar geen dieselmotor aan boord heeft, zoals het oorspronkelijke concept. Nee, de i8 zal een bescheiden driecilinder benzineblokje meezeulen, ter grootte van 1,5 liter. Op de een of andere bizarre manier weet BMW hier 220 pk uit te halen, die direct richting de achterwielen gestuurd worden. Tel de elektromotor die de voorwielen aandrijft daarbij op, en je komt op een totaal vermogen van 353 pk en een gecombineerd koppel van 550 Nm.
Met dit technologische kunstwerkje gaat de i8 van 0 naar 100 km/u in minder dan 5 seconden en tikt hij een begrensde topsnelheid van 250 km/u aan. Ondertussen blijft het gemiddelde verbruik steken op een wel zeer verantwoorde 2,7 l/100 km. De CO2-uitstoot: slechts 66 g/km. Wil je volledig elektrisch rijden met de i8, dan houdt ie dat met volle accu’s tot maximaal 35 kilometer vol.
In tegenstelling tot eerdere berichten wordt de i8 nu niet in 2013, maar in 2014 bij de BMW-dealers verwacht. We zijn benieuwder dan benieuwd.
Meer van TopGear


Is zo’n BMW i8 na tien jaar eindelijk een beetje betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze knotsgekke BMW i8 heeft vier (!) motorfietsmotoren en 880 pk

De BMW i8 is dood

BMW i8 Ultimate Sophisto Edition is de laatste i8

Verkeersregelaar laat Bentley op BMW knallen

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt
