
Net als je denkt dat de huidige Toyota Auris, als een grote grijze leasekakkerlak, nooit meer weg zal gaan, schopt Toyota je wakker. Want de Auris wordt wel degelijk vernieuwd. En hij wordt er wel degelijk interessanter op.
De nieuwe Toyota Auris staat op het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture), net als de C-HR. Maar dan zonder psychedelische manga-styling. In plaats daarvan oogt de Auris strak en modern, met meer lengte en breedte, maar een kortere overhang. Uiteraard zijn er led’jes zo ver het oog reikt. De Auris is stijver dan voorheen, heeft een multi-link achteras en zit tjokvol actieve veiligheid, zoals het een middenklasser betaamt.
Maar eh, jullie zeiden iets over meer vermogen?
Klopt: je kunt voortaan kiezen uit twee hybride aandrijflijnen. Eentje is bekend: een 1,8-liter viercilinder met een gecombineerde 122 pk, volgens Toyota zeer geschikt voor ‘een relaxte rijstijl’. Ha.
De nieuwe optie betreft een 2,0-liter viercilinder die samen met zijn elektrohulpje 180 pk tegen de voorwielen smijt. Om te benadrukken dat dit serieus is, monteert Toyota schakelflippers achter het stuur en beloven ze je ‘een dynamische rijervaring’. Om dit visueel wat kracht bij te zetten, kun je ook nog kiezen voor een zwart dak en dito stijlen.
Wanneer je de Auris op je leaselijstje kunt zetten? Een precieze datum is nog niet bekend.
Meer van TopGear


Vooruit inparkeren met 23 keer steken

Driftbeest: Toyota Auris met 1.000 pk

Toyota roept flink wat auto’s terug

Toyota Auris Touring Sports 1.2T

Toyota Auris geheel okselfris

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Dit kost het om een V6 met 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Dit kost het om een V6 met 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper
