
Volkswagen kleinste SUV krijgt vandaag samen met de grootste SUV van Seat zijn prijs. De Volkswagen T-Cross prijst zichzelf nét onder de Volkswagen Golf – en ruim boven de 10 centimeter lagere en 6 centimeter kortere VW Polo. De Volkswagen T-Cross komt in april naar Nederland.
De prijzen van de Volkswagen T-Cross beginnen bij 22.620 euro. Dat is 1.000 euro minder dan een Golf moet opbrengen. Een Polo begint bij 16.221 euro. De bovengenoemde prijs is de 1.0 TSI-uitvoering met 95 pk. Met een DSG-bak stijgt het vermogen naar 115 pk en de prijs naar 27.770 euro. Dan krijg je direct de luxere Life-uitvoering.
Volkswagen T-Cross: kleurenfestijn
De bagageruimte van 385 tot 1.281 liter is de grootste in zijn segment, claimt Volkswagen. Standaard staat de T-Cross op 16-inch velgen en je kunt desgewenst een maatje of twee opschalen. Rijders met sportieve ambities (of wie dat wil uitstralen) kunnen kiezen voor een R-Line-pakket met dikkere bumpers en een dikkere grille.
Leuk wordt het bij de design-pakketten. Daarin vind je bijvoorbeeld gele of groene velgen met bijpassend gekleurde spiegelkappen. Zoek naar de namen Bamboo Barden of Energetic Orange in de optielijsten. Wel even goed nadenken met welke lakkleur je dat wilt combineren.
Adaptieve onderstelregeling, keyless entry, parkeerhulp, ledkoplampen en een Beats-audiosysteem staan ook in de prijslijsten. De T-Cross is ook te bestellen met het volledig digitale instrumentarium. Audi noemt het Virtual Cockpit, bij Volkswagen heet het Active Info Display. Je kunt ‘m nu direct bestellen.
Meer van TopGear


VW liet het internet de naam van de nieuwste lakkleur kiezen (en het resultaat valt nog mee)

Toyota C-HR vs Volkswagen T-Cross vs DS 3 Crossback

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 pk Style

De snelste Volkswagens van dit moment

Volkswagen T-Cross: 1e rij-indruk

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)
