
Pieter Post, Pieter Post, met z’n poes, verdient de kost. In z’n rode wagen. Zon of regenvlagen. Brieven, pakjes brengt hij door het land.
Zo, nu zit het liedje nu in je hoofd. Graag gedaan. Op de redactie kunnen we het bekende themaliedje van Pieter Post niet meer uit ons hoofd krijgen na het bekijken van deze foto’s van de nieuwe Renault EZ-Flex. Gedeelde smart, en zo.
Het is 2019 en dat betekent dat er nieuwe tijden voor de deur staan. Letterlijk en figuurlijk. De Renault EZ-Flex is een volledig elektrisch bestelbusje en belooft een ‘autonome en verbonden’ rij-ervaring. Tot zover heeft autonoom rijden ons nergens gebracht, maar elektrisch en verbonden, dat geloven we direct.
Het idee van Renault draait bij connectiviteit niet om bluetooth of Apple CarPlay. De auto houdt de geo-locatie, de kilometerstand, de actieradius, de snelheid en het aantal bezorglocaties bij. Dit om het gebruik te begrijpen en het product te verbeteren.
De Renault EZ-Flex wordt gebruikt voor de toekomst
Verschillende professionals, bedrijven, steden en gemeenten in Europa zullen een Renault EZ-Flex te leen krijgen in de komende twee jaar. Renault kan op deze manier data verzamelen voor de toekomstige, autonome bestelbusjes. Gelukkig zal al deze data niet verkocht worden aan de hoogste bieder.
Volgens Renault worden er in 2050 vier keer zoveel pakketjes bezorgd. De Renault EZ-Flex heeft 25 procent meer ruimte dan een nieuwe Land Rover Discovery en een bereik van 100 kilometer moet voldoende zijn om het harde werk te doen. Wie weet staat Pieter Post volgende week bij jou voor de deur. Of alleen zijn bestelbusje, zonder bezorger.
Meer van TopGear


Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)
