
Waarom Citroën de IAA niet heeft benut om de nieuwe C5 voor het voetlicht te brengen, zal altijd wel een raadsel blijven. Feit is dat de persintroductie nu gepland staat voor 18 oktober.
Je zou toch verwachten dat Citroën de auto die moet concurreren met bijvoorbeeld de nieuwe Ford Mondeo en de Mazda 6, op een belangrijke beurs introduceert. Maar in plaats daarvan koos Citroën er in Frankfurt voor om de fantasie van bezoekers te prikkelen met de C5-Airscape, een conceptcar. En het blijft toch een beetje lastig om door de lijnen van een cabriolet heen te kijken en je daar een sedan bij voor te stellen.
Zoals gebruikelijk in het D-segment zal ook de tweede generatie van de C5 leverbaar zijn als sedan en als stationwagen. Of Break, zoals de Fransen zeggen. Opvallend is trouwens dat de nieuwe C5 geen echte sedan is, maar een vijfdeurs hatchback. Tegen het eind van het jaar kun je de nieuweling in de Nederlandse showrooms verwachten.
Meer van TopGear


Nieuwe topdiesel voor Citroën

Uitgelicht: A4 vs C5 vs Accord
Citroën C5 naar A-label

Citroën C5 als één van de musketiers

Citroën C5 Tourer: Eerste rij-indruk

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)
