
Een dikke 15 centimeter extra breedte, 110 kilo extra gewicht, 90 kilo downforce bij 180 km/u en genoeg bodemvrijheid om een rups een kort kapsel te geven – dat zijn de belangrijkste feiten van deze widebodykit voor de Toyota GR86. Daarnaast claimt Aerodynamic Development Race Optimization minder luchtweerstand dankzij een zwanenhals-achtervleugel.
Aan de motor deed ADRO niets. Toyota maakte de verstandige keuze om voor de nieuwste generatie van de speelse coupé een 2,4-liter viercilinder boxermotor te gebruiken. We zijn benieuwd wat het extra gewicht en de vleugel doen met de topsnelheid van 226 km/u. Hij zal wel iets harder door de bochten kunnen, vermoeden we.
De widebodykit op deze Toyota GR86 oogt lekker agressief
Want kijk eens naar die stoere blik op zijn gezicht. Alsof je hem een lederen jas hebt aan getrokken en hem los hebt laten gaan met vet voor in je haar. Zijn voorbumper is hierin leidend, maar ook de splitter, diffuser, zijskirts en nieuwe velgen doen mee in de stoere look.
De Amerikaanse tuner stak 826 uur vakmanschap met de hand in het project. Voor 4.750 dollar heb je het hele pakket, exclusief Nederlandse belastingen. De Nederlandse prijs voor een nieuwe Toyota GR86 is trouwens 61.990 euro. Durf jij het aan?
Eén reactie op “De widebodykit op deze Toyota GR86 weegt maar liefst 110 kilo”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is het terecht dat Toyota de garantieclaim voor deze kapotte motor weigert?

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Deze Toyota GR86 is omgebouwd tot elektrische raceauto (voor races van 45 minuten)

De nieuwste driecilinder van Toyota produceert 300 pk en draait op synthetische brandstof

Toyota GR86 review: Waarom je snel moet zijn met beslissen

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

De Manhart monteert een supercharger op de V8 van de Patrol Nismo

Abt Audi S4 TDI: getunede diesel met 384 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

wat een slecht passende met parkers bevestigde amerikaanse look rommel is het weer.