
Voor het grootste gedeelte van onze samenleving zijn supercars niet meer dan een droom. Het is leuk om ernaar te kijken, maar ooit zelf zo’n ding kopen: zet het maar uit je hoofd. Wil dat zeggen dat we haat en nijd moeten zaaien over het feit dat supercars zo onbereikbaar zijn? Of moeten we ze juist aanbidden? Daar proberen we achter te komen bij de nieuwe Porsche 718 Spyder RS.
Voor liefhebbers is deze auto de laatste compacte Porsche met de magnifieke zescilinder boxermotor voordat de elektromotor diens plek inneemt. Daarom moet het einde een knal zijn voordat de stilte het overneemt. Dat moet met de cabrioversie van de GT4 RS wel lukken. Het dak is er immers af, waardoor het gebrul van de 4,0-liter motor nog beter hoorbaar is. Ook helpen de luchtinlaten achter de hoofdsteunen hierbij.
Een walkaround van de Porsche 718 Spyder RS
Maar het zijn niet alleen de decibellen die de Porsche 718 Spyder RS zo speciaal maken. Van voren is hij een kopie van de beste Cayman ooit gebouwd, terwijl hij achterop eerder een ganzenstaartje krijgt dan een ducktail. Laten we er eens omheen lopen en ons afvragen wat het nut van de Spyder RS precies is voordat we, eventueel, massaal losgaan over z’n onzinnigheid.
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Porsche 718 Cayman en Boxster 4.0 nu met PDK

Porsche 718 Cayman GT4 en Spyder zijn hier

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Goed reactievermogen van politieagent bij achtervolging (180+) voorkomt een hoop ellende

Politie tikt (keurig) een auto van de weg, maar de reactie van de bestuurder is nog wel het bijzonderst

Tientallen achtergelaten Audi’s, BMW’s en Porsches worden met bulldozer opgeruimd (en met een goede reden)
