
AC Schnitzer pakt de BMW M3 aan: het wordt een heuse AC Schnitzer M3.
Het is een lekker koolstofvezelfeestje bij de Duitse tuner en op de gastenlijst staan spoilers, splitters en zelfs carbon spiegelkappen. En koolstofvezel betekent een laag gewicht: de splitter weegt bijvoorbeeld slechts 400 gram.
Binnenin de BMW M3 gaat de tuner met de naam die lijkt op een gepaneerd stukje varkensvlees los met aluminium. Aluminium pedalen en aluminium sleutelhouders bijvoorbeeld. Je mag daarnaast kiezen tussen een setje verlagingsveren van 25 millimeter voor en 10 millimeter achter of verstelbare racedempers die je M3 of M4 rondom ongeveer 30 millimeter omlaag kiepen. Zo vullen die dikke 20 inch wielen, die AC Schnitzer toevallig ook aanbiedt, net even wat beter.
Is de AC Schnitzer M3 ook nog een beetje sneller?
De gast van de avond is natuurlijk de motor. AC Schnitzer prikt een nieuwe ECU naast de bestaande. Het vermogen gaat door deze ingreep van 431 naar 510 pk en het koppel van 550 naar 645 Nm. En ben je bang dat je met al dat vermogen de zuigers het feestje vroegtijdig verlaten en uit je blok springen? Schnitzer geeft je twee jaar garantie op je motor na de tuningsbeurt. Om ervoor te zorgen dat de buren niet gaan klagen, plaatst AC Schnitzer een demper in je uitlaat met een vlinderklep. Open betekent herrie, gesloten zorgt voor rust. Jij blij, buren blij.
Meer van TopGear


Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen

AC Schnitzer geeft de BMW i4 een upgrade om boefjes te vangen

AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

AC Schnitzer BMW M240i krijgt een bijzondere achterspoiler

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?
