
Hoewel de tenen van mensen door evolutie door de eeuwen heen veel korter zijn geworden (er zijn zelfs studies die zeggen dat we in de toekomst de kleine teen zullen kwijtraken, omdat ie niets meer doet), lijken ze de afgelopen jaren weer enorm te zijn gegroeid. Zo erg zelfs dat een grapje rond 1 april niet meer kan. Volkswagen trekt nu na een hoop kritiek officieel de ‘Voltswagen’-grap in, nog voordat het 1 april is.
Wat was de 1 april-grap van Volkswagen precies?
Volkswagen Amerika lekte (per ongeluk of expres, dat zullen we nooit weten) een persbericht dat het automerk een nieuwe naam krijgt. In Amerika zou Volkswagen veranderen in Voltswagen, om zo hun inspanningen op elektrisch vlak kracht bij te zetten. Dit was uiteraard een 1 april-grap, maar veel mensen konden de grap niet waarderen.
Dieselgate
Volgens Reuters ontving Volkswagen veel kritiek op de naamsverandering. De grap werd als ‘misleidend’ beschouwd en al snel haalden mensen het dieselschandaal erbij. Ook konden de grote media-outlets het niet waarderen dat woordvoerders van Volkswagen volhielden dat Voltswagen echt de nieuwe naam ging worden. Ze beschouwen het als liegen tegen de pers. Iets met nepnieuws.
Een statement
‘Volkswagen Amerika zal zijn naam niet veranderen in Voltswagen. Het hernoemen was bedacht als een aankondiging in de geest van 1 april, om de lancering van de volledig elektrische ID.4 te markeren en onze inzet te signaleren om elektrische mobiliteit naar de massa te brengen’, zegt Volkswagen Amerika nu in een statement.
Een lichtpuntje
Hoewel niet iedereen kon lachen om de 1 april-grap van Volkswagen, is er voor het merk toch een lichtpuntje. Sowieso levert het flink wat aandacht op voor de elektrische auto’s van Volkswagen, wat sowieso al het doel was, en de aandelen stegen iets in waarde.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Vijf leuke 1 april-grappen met auto’s in 2023

Politie gaat volgende maand bekeuring uitdelen voor te donkere zonnebrillen

Voltswagen-grap onderzocht door beurswaakhond

BMW M schaft richtingaanwijzers af

De 1 april-grappen van 2021 – Deel II

De 1 april-grappen van 2021 – Deel I

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
