
Hoewel de tenen van mensen door evolutie door de eeuwen heen veel korter zijn geworden (er zijn zelfs studies die zeggen dat we in de toekomst de kleine teen zullen kwijtraken, omdat ie niets meer doet), lijken ze de afgelopen jaren weer enorm te zijn gegroeid. Zo erg zelfs dat een grapje rond 1 april niet meer kan. Volkswagen trekt nu na een hoop kritiek officieel de ‘Voltswagen’-grap in, nog voordat het 1 april is.
Wat was de 1 april-grap van Volkswagen precies?
Volkswagen Amerika lekte (per ongeluk of expres, dat zullen we nooit weten) een persbericht dat het automerk een nieuwe naam krijgt. In Amerika zou Volkswagen veranderen in Voltswagen, om zo hun inspanningen op elektrisch vlak kracht bij te zetten. Dit was uiteraard een 1 april-grap, maar veel mensen konden de grap niet waarderen.
Dieselgate
Volgens Reuters ontving Volkswagen veel kritiek op de naamsverandering. De grap werd als ‘misleidend’ beschouwd en al snel haalden mensen het dieselschandaal erbij. Ook konden de grote media-outlets het niet waarderen dat woordvoerders van Volkswagen volhielden dat Voltswagen echt de nieuwe naam ging worden. Ze beschouwen het als liegen tegen de pers. Iets met nepnieuws.
Een statement
‘Volkswagen Amerika zal zijn naam niet veranderen in Voltswagen. Het hernoemen was bedacht als een aankondiging in de geest van 1 april, om de lancering van de volledig elektrische ID.4 te markeren en onze inzet te signaleren om elektrische mobiliteit naar de massa te brengen’, zegt Volkswagen Amerika nu in een statement.
Een lichtpuntje
Hoewel niet iedereen kon lachen om de 1 april-grap van Volkswagen, is er voor het merk toch een lichtpuntje. Sowieso levert het flink wat aandacht op voor de elektrische auto’s van Volkswagen, wat sowieso al het doel was, en de aandelen stegen iets in waarde.
Meer van TopGear


In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Vijf leuke 1 april-grappen met auto’s in 2023

Politie gaat volgende maand bekeuring uitdelen voor te donkere zonnebrillen

Voltswagen-grap onderzocht door beurswaakhond

BMW M schaft richtingaanwijzers af

De 1 april-grappen van 2021 – Deel II

De 1 april-grappen van 2021 – Deel I

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
