Weet jij al wat je gaat doen in 2027? Nee, wij ook niet. Alfa Romeo heeft wel al goede voornemens voor dat jaar. Tegen die tijd moet de line-up bestaan uit een elektrische Giulia, een Stelvio-vervanger, een SUV ter grootte van de Porsche Cayenne, de Tonale en de Milano. Van de vijf auto’s is er dus maar eentje die geen SUV of crossover is. Toch zegt Alfa-baas Imparato dat het merk geen SUV-merk wil worden.

‘Ik geloof sterk dat wanneer je praat over elektrificatie, je praat over aero en wanneer je praat over aero, dan praat je over ”Berlina” of sedan. Dit soort silhouet gaat terugkomen. Ik wil geen SUV-merk worden, zelfs als de wereld overstapt naar SUV’s’, zegt Imparato tegen Autocar. Ach, als je het Ferrari vraagt, dan bouwen ze ook nog altijd géén SUV.

Tip: Lees ook onze review van de nieuwe Alfa Romeo Junior

Hij erkent dat de sedan-markt minder soepel loopt dan voorheen, maar volgens de baas moet Alfa Romeo altijd sedan aanbieden. ‘Het hebben van een sportieve sedan zit in het DNA van Alfa Romeo’, voegt de baas toe. Ook wil hij met de nieuwe Giulia een brug slaan tussen het sedan- en stationwagen-segment: ‘Met een nieuwe Giulia kunnen we misschien het beste van beide werelden hebben.’

Bekende namen die kunnen terugkeren bij Alfa Romeo

En er is hoop. Imparato zegt dat de Giulia niet alleen is zonder hoge instap. Daarbij kunnen oude namen terugkeren. ‘Wat is het antwoord op de GTV en wat kan het antwoord zijn op de Duetto?’, zegt de Alfa-baas. Over deze vraagstukken discussieert het merk nu. Zolang er geen knopen zijn doorgehakt, wil Imparato niet uitweiden over het terugbrengen van deze modellen.

Specificaties van de toekomstige elektrische Giulia

In 2025 wordt de nieuwe Giulia gelanceerd en zal dan op het STLA Medium-platform van Stellantis staan. Hij krijgt daarmee dezelfde basis als de Peugeot E-3008. Volgens Autocar krijgt de standaardversie 350 pk, de Veloce 800 pk en sterkste Quadrifoglio-uitvoering ongeveer 1.000 pk. Daarnaast krijgt de Giulia waarschijnlijk dezelfde motoropstelling als de GranTurismo Folgore: één motor vóór, twee áchter.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)