
Kun je je de Ares S Project nog herinneren? Waarschijnlijk wel, want als je eenmaal zo veel spektakel om je ogen hebt gehad, valt het nog niet mee dat weer van je netvliezen te krabben. En dus stonden de dames en heren van Ares voor een niet eenvoudige opgave: iets nog spectaculairders maken. En dat hebben ze dus maar gedaan, met deze Ares S1 Project Spyder!
Wat is het voor iets, die Ares S1 Project Spyder?
Simpel gesteld is het de dakloze (als in helemáál geen dak, ook geen softtopje of zo) versie van die eerdere S Project. Is dat praktisch? Nee, totaal niet. Is dat spectaculair? Ja, heel erg – niets van wat er buiten de auto gebeurt, qua geur, geluid, wind en ja: ook regen zal je nog ontgaan. Daarbij is het een carrosseriestijl die de laatste tijd op de een of andere manier nogal populair is bij supercarmakers. Denk maar aan auto’s als de Ferrari Monza, de McLaren Elva en de Aston Martin V12 Speedster. Inderdaad: eigenlijk totaal nutteloze superapparaten die er alleen maar op gericht zijn a) de rijken der aarde geld uit de zak te kloppen en b) in postervorm op slaapkamers te komen hangen. Wat in ieder geval in het eerste geval goed schijnt te lukken.
Onderhuids is de Ares S1 Project Spyder een Corvette
Onder de nogal fututistische koolstofvezel huid van de Ares S1 Project Spyder schuilt iets aanzienlijk minder exotisch: een Chevrolet Corvette C8. Dat wil zeggen: in grote mate. Hij heeft hetzelfde onderstel en dezelfde motor, een turboloze 6,2-liter V8 die de achterwielen aandrijft via een achttraps automaat met dubbele koppeling. Hij heeft alleen wel een ‘bescheiden’ vermogensupgrade gekregen van een pk of 200. Hij produceert nu 715 pk en 970 Nm koppel, en trekt in tegenstelling tot zijn donor door naar 9.000 tpm. De versie met dak zou een sprintje naar 100 km/u moeten kunnen doen in 2,6 seconden, deze Spyder schijnt daar een schandalige 0,1 seconde langer over te doen. Bah. Wandeltempo.
Voeg daar aan toe: een gewijzigde uitlaat, die is ontworpen om zo veel mogelijk te klinken als een Formule 1-motor uit het V10-tijdperk. En dat dus zonder dak. Wij stellen ons, tikje lastig vandaag, maar goed, een zonnige zomerdag voor, met 300 meter verderop de Schipholtunnel. Doe maar even mee… En dan nu terugschakelen, graag.
Kost dat?
Veel, natuurlijk. De Ares S1 Project Spyder wordt in een oplage van 24 stuks gemaakt, dus dat helpt ook al niet mee. Een officiële prijs hebben we niet, maar aan de dakhebbende versie was je al € 500.000 kwijt. En dan moest de fiscus nog langskomen. Dus reken er niet op dat deze Spyder goedkoper gaat zijn…
Eén reactie op “Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

De Ares S1 is een Corvette, maar dan 300 kilo lichter en met vleugeldeuren

Ares maakt een gladde Defender V8 Hardtop met 350 pk

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

Ares Design Panther klapt voor je

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

Briljant: de nieuwe VANTourer camper heeft een functie die je zelfs niet in een luxe hotel hebt

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Die achterkant is wel echt klakkeloos overgenomen van de Bugatti Chiron..