
De luchtvering en de actieve stabilisatoren van nieuwe Audi’s werken op 48 volt, waardoor je met de kloeke bakken sneller door bochten kunt dan de bedenker van de natuurwetten dat voor ogen had. Abt neemt geen genoegen met het bovennatuurlijke. Door Abt Level Control te laten installeren kun je de Audi Q8 nog eens 15 millimeter lager zetten in de Dynamic-modus.
De laagste modus van de Abt Level Control is de Coffee Mode, wat ongetwijfeld een flinke gecafeïneerde knipoog is naar Cars & Coffee. Dan zakt de Audi 65 millimeter lager dan de originele comfortmodus om te posten op de parkeerplaats van de Starbucks. Zie het als een patjepeeër-modus. Abt vervangt de dempers of veren niet bij de ingreep.
In de standaard comfortmodus staat de Audi Q8 25 millimeter lager dan normaal en in de offroad-modus verandert er niets aan de rijhoogte. In de webshop van de tuner kost Abt Level Control 2.140 euro. Wil je niet zelf aanklooien, dan moet je 375 euro voor montage bijbetalen.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


Reactievermogen Audi-rijder redt hem van crash

Audi Q8 Competition 60 TFSI e quattro
91x Audi RS Q8 geregistreerd in 2020

De duurste Audi van 2020

De Abt Audi RS Q8-R is hier

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

De Audi RS 3 Limousine maakt ons verdrietig voor een elektrische toekomst

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

Waarom het zonde is dat Audi SQ5 Sportback TDI (net als alle Audi-diesels) geschrapt is

De Audi RS Q e-tron heeft een DTM-benzinemotor en Formule E-elektromotoren

Giel de Winter koopt Audi RS 6-R met 740 pk

Nederlandse prijs Audi RS 6 Johann Abt Signature Edition

Audi RS 6 Johann Abt eert de oprichter

Dit is de duurste stationwagen van Europa

De duurste Audi van 2020

De Abt Audi RS Q8-R is hier

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

Luister stiekem alvast naar de V12-motor van de nieuwe Ferrari Purosangue

De nieuwe Range Rover Sport heeft de grootste achterspoiler van het merk ooit

Heritage Customs zet zaag in nieuwe Land Rover Defender om er een cabrio van te maken

Man moet al twee jaar doorbetalen voor een Tesla die hij niet meer heeft

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Deze klassieke Alfa F1-auto is eigenlijk een omgebouwde Mazda MX-5

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Reacties