Autofabrieken dicht door corona

Deze productiefaciliteiten sloten hun deuren vanwege COVID-19

Foto('s): LamborghiniLamborghini Urus verf fabriek spuitcabine Autofabrieken dicht
Foto('s): LamborghiniLamborghini Urus verf
Foto('s): LamborghiniLamborghini Urus verf
Foto('s): LamborghiniLamborghini Urus verf
Foto('s): LamborghiniLamborghini Urus verf fabriek
Foto('s): LamborghiniLamborghini Urus verf fabriek
Lamborghini Urus verf fabriek spuitcabine Autofabrieken dicht
Lamborghini Urus verf
Lamborghini Urus verf
Lamborghini Urus verf
Lamborghini Urus verf fabriek
Lamborghini Urus verf fabriek

Ben je het thuiswerken al zat? Eén troost: je bent niet de enige. Inmiddels bijna over de hele wereld worden maatregelen getroffen vanwege het coronavirus. Ook de autoindustrie wordt goed geraakt door COVID-19. Diverse autofabrieken zijn dicht vanwege het risico op besmetting of omdat er geen onderdelen geleverd worden. Automobielmanagement zette alle getroffen fabrieken op een rijtje.

Lamborghini, Ferrari en Fiat gaan dicht

De auto-industrie in Italië moet flinke klappen incasseren. Ferrari deed verwoede pogingen om de fabrieken draaiende te houden, maar ze moeten nu de handdoek in de ring gooien. In ieder geval tot 27 maart zijn de fabrieken in Maranello en Modena gesloten. FCA (Fiat Chrysler Automobiles) gooit zes fabrieken in Italië dicht en ook de productiefaciliteiten in Servië en Polen gaan op slot. De fabriek van Lamborghini staat ook twee weken stil.

Volkswagen, Jaguar en Aston Martin

De Volkswagen-fabriek in het Amerikaanse Chattanooga ging vandaag één dag dicht zodat de werknemers thuis op hun kinderen konden passen en voorbereidingen voor komende werkdagen konden treffen. De fabriek wordt in de tussentijd grondig gereinigd. Jaguar Land Rover gooit de fabrieken in het VK dicht, ook omdat de verkopen op dit moment zijn ingestort. Aston Martin vroeg nog eens 22 miljoen euro aan investeerder Lawrence Stroll om de boel draaiende te houden.

Renault, Nissan, Ford en GM

Twee fabrieken in Barcelona van Nissan zijn gesloten, net als fabrieken van Renault in het spaanse Valladolid en Palencia. Volgens Reuters komt dit doordat er geen onderdelen geleverd kunnen worden. Ford en General Motors laten het kantoorpersoneel zoveel mogelijk thuiswerken. Dit tot grote woede van de fabriekswerkers, want die mogen wel gewoon op komen dagen. Ford sluit wel zijn fabriek in Spanje.

Fabrieken in China

Toyota meldt dat de fabriek in Guangzhou inmiddels weer op volle toeren draait, net als twee andere Toyota-fabrieken. De Chinese fabrieken van VW, Hyundai, Nissan en Honda zouden ook weer op normaal tempo auto’s uitpersen. Een positief bericht uit het land waar de coronacrisis begon – laten we hopen dat het tij in ons deel van de wereld ook snel zal keren.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken