Vandaag breekt de week weer doormidden. En zo’n belangrijke dag wil je natuurlijk niet meemaken zonder op de hoogte te zijn van het laatste autonieuws. Daarom hebben speciaal voor jou het autonieuws van 9 oktober 2018 nog eens uitgestald. Zo weet je zeker dat je niks mist. Handig, toch? Nou, geniet van je weekbreker!

Met Koenigsegg-deuren parkeren langs een stoeprand

elkens als we de vernuftige entree-verschaffers zagen, vroegen we ons één ding af: kun je een Koenigsegg eigenlijk wel langs een stoeprand parkeren? Tijdens Super Car Sunday konden we de dihedral synchro-helix-deuren even goed inspecteren. En het is, om maar even in hoogstaand vakjargon te spreken, ‘wel een dingetje’. Omrijden is het advies.

Porsche 911 GT2 RS ruilen voor een eiland?

In Amerika, net zuidelijk van Daytona Beach, wil iemand van zijn eiland af. Met contanten kost het met water omgeven plak land je 568.000 dollar. Koop je eerst een Porsche 911 GT2 RS van 293.200 dollar, doet de eigenaar met jou een eerlijke oversteek. Maar vergeet niet: je kunt wel wonen in een Porsche maar niet racen met een eiland.

Mercedes X-klasse 6×6 is onderweg

De vader van de AMG-familie, Tobias Moers, zei resoluut dat er géén AMG-versie van de X-klasse komt. En daarmee al helemaal geen 6×6. Maar je weet: hoe strikter de opvoeding is, hoe losbandiger de compensatieslag is. Aanschouw daarom de Mercedes X-klasse 6×6 van Carlex Design. De auto spacet hem dusdanig de pan uit, dat ie op de maan belandt. Een kosmisch design, noemt Carlex het. De Exy 6×6, zoals de tuner ‘m noemt, kenmerkt zich met de heftigste bilpartij sinds Suzanne Schulting.

Winst van automerken per seconde op een rijtje

Engelse verzekeraar Staveley Head zocht uit wat de winstcijfers, omzetcijfers en productiegetallen waren per merk. Ze maakten vervolgens een kleine website waarin je per seconde kunt zien hoeveel een merk omzet, verdient of produceert. De grootste uitschieter is Toyota met 493 euro winst per seconde. Achter de link kun je zelf neuzen in de winst van automerken en de productieaantallen.

Gratis politiecontrole voor tuners in Breda

Bij het NAC-stadion in Breda verzamelt zich haast dagelijks een meute gemodificeerde bakken. Dit is volgens de dienders van Breda dan ook de uitgelezen plek om gratis politiecontroles uit te voeren bij gemodificeerde auto’s. Dan vertelt de politie wat er mankeert aan je auto, zonder een WOK-melding te doen of een boete uit te schrijven. Op 27 oktober tussen 10:00 en 12:00 uur kun je daar zonder consequenties een politiekeuring laten doen.

Skoda Superb-sleeper eet powersedans

Voor deze Skoda Superb tikte de eigenaar omgerekend 45.000 euro af. Hij stak er nog eens 35.000 euro in om hem het machtige Duitse trio angst in te laten boezemen. De aangepaste Audi S3-motor (2.0 TFSI) pompt nu iets meer dan 560 pk naar alle wielen. Van 0 naar 96 km/u gaat de Skoda Superb-sleeper in een luttele 2,9 seconden – sneller dan een standaard Audi RS 6, om maar iets te noemen. En het mooiste: hij kan van jou zijn voor slechts 40.000 euro.

Parachute van dragracer ontvouwt niet

De kleine parachutes achter een dragracer lijken altijd zo verdraaid weinig te doen bij het afremmen van de auto, maar het zal je verbazen hoeveel verschil de kleine windvangers maken. Bij races van de National Hot Rod Association (NHRA) zijn auto’s die harder gaan dan 241 km/u zelfs verplicht een parachute te hebben. En wat als de parachute niet uitvouwt? Kunnen de remmen dan de auto op tijd in stilstand brengen? Nee, blijkbaar niet.

Rolls-Royce Cullinan Hybrid is onderweg

Chef van Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös, normaal de rust zelve, gaf een onkarakteristiek strijdlustige response op de agressieve communicatie-strategie omtrent de elektrische Aston Martin Lagonda. BMW zag de strijdkreet van Aston om maar eens een elektrische strategie te formuleren voor Rolls. En daar hoort een Rolls-Royce Cullinan Hybrid bij.

Fostla Mercedes-AMG GT bezorgt je een stoeprandfobie

Duitse tuner Fostla besloot de Mercedes-AMG GT nóg wijder en nóg sneller te maken. Ten eerste plakten ze er een widebody-kit van tuningpartner Prior Design tegenaan, waarmee de GT toch zeker óver de 2 meter heen gaat. Maar het gaat Fostla niet alleen om het uiterlijke vertoon. De tuner friemelde wat aan de software en installeerde een nieuwe uitlaat en een nieuw luchtfilter, waarmee het vermogen op magische wijze naar 650 pk steeg.

Scuderia Ferrari Edition-headset klinkt ook goed

Weet je niet beter, zou je denken dat het gehele team van Scuderia Ferrari bijzonder gevoelig is voor koude oren. Tijdens de race staat het voltallige team met de enorme oorwarmers gespannen naar de schermen in de pitbox te kijken. In feite luisteren ze mee naar de teamradio. En nu kun jij er ook zo bijlopen. En wel met de Thrustmaster T.Racing Scuderia Ferrari Edition-headset. Dit was het autonieuws van 9 oktober 2018.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)