
Bestaat er zoiets als liefde op het eerste gezicht? Wat ons betreft was één blik op Singers DLS genoeg. De belangrijkste partner van Singer bij dit alles is Williams Advanced Engineering, dat verantwoordelijk was voor de ophanging, de aerodynamica en de motor. Maar de lijst van meewerkende bedrijven klinkt ook zeer vertrouwd: Brembo, Momo, Recaro, BBS, Michelin, Bosch.
Stuk voor stuk waren ze onontbeerlijk om het plan van Singer-baas Rob Dickinson te realiseren: het bouwen van de meest vooruitstrevende, ultralichte en luchtgekoelde 911 die ooit werd geproduceerd. Singers forensische aandacht voor details was natuurlijk niet verspild aan ’s werelds meest vermogende Kever-fanaten.
De motor is de norm waar de rest van de auto aan moet zien te voldoen – een meesterlijk staaltje techniek met een inhoud van 4,0 liter. De zescilinder met 500 pk kan 9.000 toeren per minuut maken. Atmosferisch, luchtgekoeld en speciaal ontworpen voor deze auto in samenwerking met niemand minder dan Hans Mezger, de meest gevierde Porsche-ingenieur.
We hebben het hier over 500 pk en 1.000 kilo, vergeet dat niet… de vermogen/ gewichtsverhouding van een Veyron. Alle 75 exemplaren zijn al verkocht – voor 1,8 miljoen dollar per stuk – en het bedrijf staat op het punt een monumentale daad te verrichten.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

De 911 Turbo van Singer kun je nu ook met een heel bijzondere neus bestellen

Het nieuwste project van Singer is deze gigantisch brede DLS-T met 700 pk

Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964

De Singer Turbo Study is nog krachtiger geworden, maar blijft luchtgekoeld

Dit is de fantastische Singer Turbo Study met 450 pk en moderne turbo’s

Porsche gaat motoren bouwen voor Singer

TopGear Auto van het Jaar 2018: Ford Fiesta ST

TopGear Awards – De beste auto’s van 2018

Lange-afstandsraket van het Jaar 2018: Aston Martin DBS Superleggera

Elektrische auto van het Jaar 2018: Jaguar I-Pace

Lichtgewicht van het Jaar 2018: Ariel Atom 4

Verstandige SUV van het Jaar 2018: Volvo XC40

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
