Bestaat er zoiets als liefde op het eerste gezicht? Wat ons betreft was één blik op Singers DLS genoeg. De belangrijkste partner van Singer bij dit alles is Williams Advanced Engineering, dat verantwoordelijk was voor de ophanging, de aerodynamica en de motor. Maar de lijst van meewerkende bedrijven klinkt ook zeer vertrouwd: Brembo, Momo, Recaro, BBS, Michelin, Bosch.
Stuk voor stuk waren ze onontbeerlijk om het plan van Singer-baas Rob Dickinson te realiseren: het bouwen van de meest vooruitstrevende, ultralichte en luchtgekoelde 911 die ooit werd geproduceerd. Singers forensische aandacht voor details was natuurlijk niet verspild aan ’s werelds meest vermogende Kever-fanaten.
De motor is de norm waar de rest van de auto aan moet zien te voldoen – een meesterlijk staaltje techniek met een inhoud van 4,0 liter. De zescilinder met 500 pk kan 9.000 toeren per minuut maken. Atmosferisch, luchtgekoeld en speciaal ontworpen voor deze auto in samenwerking met niemand minder dan Hans Mezger, de meest gevierde Porsche-ingenieur.
We hebben het hier over 500 pk en 1.000 kilo, vergeet dat niet… de vermogen/ gewichtsverhouding van een Veyron. Alle 75 exemplaren zijn al verkocht – voor 1,8 miljoen dollar per stuk – en het bedrijf staat op het punt een monumentale daad te verrichten.
Reacties