Nog niet gezien? Check dan de beelden van de Belgische Tesla-rijder met extreem veel geluk. Of kijk ze gewoon hieronder, want ze zitten aan het begin van de YouTube-video. Vorige week ging een Belgische Tesla Model S Plaid er bij de Schwedenkreuz-bocht op de Nürburgring er op spectaculaire wijze af en raakte daarbij nèt niet de vangrail.

De bestuurder van de auto heeft nu de onboard-beelden van de bijna-crash online gezet. Daar is te zien dat de auto al voor de bocht een beetje uit balans raakt omdat de bestuurder naar eigen zeggen van het rechterpedaal gaat. Omdat de bestuurder de auto eerst weer in het gareel moet krijgen voordat hij kan remmen, is hij te laat met afremmen voor de Schwedenkreuz-bocht.

De Tesla Model S Plaid rijdt op het moment dat de achterkant uitbreekt 164 km/u. Met deze snelheden in deze bocht, ben je dan ook min of meer een passagier die suggesties geeft aan de auto. De bestuurder weet het yoke-stuur in ieder geval precies goed te zetten om de schade te beperken: de auto blijft uit de vangrail. Je mag ook een beetje eer toekennen aan ‘geluk’.

Heeft de Tesla Model S Plaid schade?

Volgens de eigenaar zijn twee clipjes van de bodemplaat foetsie na de bijna-crash en er is een bout verdwenen. Tesla vertelt aan de bestuurder dat deze bout niet essentieel is. De eigenaar vraagt zich daarom ook af waarom de bout er dan zit, als ie toch niet belangrijk is. Overigens kun je bij elke auto hier en daar wel een boutje losdraaien zonder dat de auto direct uit elkaar valt.

Reacties

  • julian heeft op 23 augustus 2023 geschreven:

    Nice dat de man in het filmpje een Taycan op zijn T-shirt draagt;)

    • Carguy heeft op 23 augustus 2023 geschreven:

      Als je goed kijkt zie je dat het de nieuwe Tesla roadster is en geen taycan

      • julian heeft op 24 augustus 2023 geschreven:

        o ja nu zie ik het ook. Stom van me om te denken dat dat een Taycan was..;)

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Maarten heeft op 23 augustus 2023 geschreven:

    “Overigens kun je bij elke auto hier en daar wel een boutje losdraaien zonder dat de auto direct uit elkaar valt.”

    En wat gezonde nuance, altijd fijn 🙂

    Als je de video’s bekijken van Misha Charoudin (Ring taxi driver die alles op de ring rijdt en daar video’s van maakt), zie je in de aankondigingen dikwijls mensen met duct tape in de weer om even wat loshangende zaken na de eerste ronde iets minder gevaarlijk te maken voor de tweede ronde.

    Ook hij vond de Plaid initieel totaal ongeschikt voor de ring wegens remmen die prima werken op de openbare weg maar gewoon niet de koeling capaciteit hebben om meermaals en snel achter elkaar de energie van 1000PK en veel gewicht te verliezen.

    Met het track pack, de naam zegt het al, gaat dat meer dan ‘prima’ daar hij natuurlijk gebouwd is als een familie auto. Niet als snelle tweezitter. Zie:

    https://www.youtube.com/watch?v=ot8zw9UKdgY

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)