BMW snapt wel hoe je een autootje moet adverteren. Na de prachtige reclame met de nieuwe BMW 8-serie, klimt het merk nu weer in de regisseursstoel. Ditmaal is het de beurt aan de BMW X5, die begin volgend jaar van de band zal rollen.
Het Duitse merk heeft de SUV (BMW noemt het zelfs Sports Activity Vehicle, SAV) meegenomen naar de Sahara in Marokko. Aan de SUV de schone (of eigenlijk stoffige) taak om daar het beroemde Autodromo Nazionale Monza na te maken. Levensgroot.
Sahara-circuit
Aan het project ging twee weken voorbereiding vooraf. Meer dan 50 mensen hebben praktisch 24/7 gegraven, ontworpen en gereconstrueerd. Je zou denken dat je gewoon de BMW X5 een hoop rondjes kan laten rijden en dat het circuit dan vanzelf ontstaat. Maar nee, BMW claimt dat er meer dan 3.500 kubieke meter aan aarde is verplaatst om het offroad-circuit tot leven te wekken.
Niet alleen een luxepaardje
BMW wil graag het xOffroad-pakket belichten. Met een druk op de knop kun je dan kiezen tussen vier offroad-rijmodi: xSand, xRocks, xGravel of xSnow. Het systeem regelt automatisch voor jou dat alles juist ingesteld is voor een tocht door de wildernis. Voor deze gelegenheid viel de keuze op xSand, vermoeden we.
Reacties