
AC Schnitzer staat bekend om het tunen van veel soorten BMW’s. Ook de kleine BMW M2 was al onder handen genomen. Maar dat was niet genoeg voor de Duitse tuners, want nu pakken ze ook de M2 Competition aan. De BMW M2 Competition van AC Schnitzer heeft meer pk dan een M3 CS. Dit is zowel spannend als verrassend tegelijk, want hoe kun je zo’n auto nog beter maken?
De BMW M2 van AC Schnitzer
AC Schnitzer is grondig te werk gegaan. Ze hebben onder andere nieuwe lichtmetalen velgen, een nieuwe aerodynamische splitter, een spoiler van koolstofvezel en een nieuw interieur à la AC Schnitzer in oranje en zwart op en in de M2 Competition gezet.
De aandrijflijn heeft ook een upgrade gehad die we leuk vinden. Je kunt namelijk met een schakelaartje in de ECU het vermogen opkrikken van 410 naar 507 pk. Daarvoor hoef je echter niet de motor te verpesten met opzichtige en onnodige aankleding. Je hebt het vermogen, maar je hoeft er niet mee te koop te lopen.
De prijs?
Er zijn dus geen fysieke aanpassingen op de motor nodig, maar toch zijn de prijzen niet mild. Wil je desondanks toch de motorruimte een frisse look geven? Dan wordt dat 565 euro. De extra upgrade voor meer vermogen? Dat kost je omgerekend ruim 6.000 euro.
Je kunt ook, als je moedig genoeg bent, het onderstel aanpassen. Denk aan volledig instelbare ophanging, bijvoorbeeld. Dit kost je wel ruim 3.000 euro. Of als je lui bent pakt AC Schnitzer letterlijk alles aan en gooien ze alles wat ze in huis hebben op je nieuwe M2. Dit kost je dan wel ruim 30.000 euro, maar dan heb je wel de auto op bovenstaande foto.
Het is een moedige stap om zoveel uit te geven aan een M2 Competition met wat upgrades. Zeker als dat bedrag bijna de helft is van wat een standaard M2 kost. Zou jij het riskeren om dat bedrag uit te geven en de M-afdeling van BMW het nakijken te geven?
Meer van TopGear


Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen

AC Schnitzer geeft de BMW i4 een upgrade om boefjes te vangen

AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

AC Schnitzer BMW M240i krijgt een bijzondere achterspoiler

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is
