
De BMW M2 CS neemt afscheid van deze generatie 2-serie met een dikke doldrieste powerslide en de fantastische kleur Misano Blau. Natuurlijk, BMW wil je graag vertellen over de beste wegligging in z’n klasse en hoogste precisie in het stuurgedrag, maar de echte hoofdrolspelers zijn natuurlijk de krachtige zes-in-lijn, de standaard handbak en de achterwielaandrijving. Zoals bekend komt de biturbo drieliter uit de BMW M4 Competition en produceert dezelfde 450 pk en 550 Nm. Dat is 40 pk meer dan de M2 Competition.
BMW M2 CS: de specificaties
De 0-100-tijd is 4,2 seconden voor de versie met een handbak en de BMW M2 CS met de optionele zeventraps automaat doet het sprintje in 4 seconden rond. Dat is precies zo snel als de BMW M4 Competition. Met het Drivers Pack groeit de topsnelheid van 250 km/u naar 280 km/u. De adaptieve dempers zijn standaard, net als de grotere M Sport-remmen. Keramische remmen staan op de optielijst. De elektrische stuurbekrachtiging is sportiever afgesteld door BMW en een actief M-differentieel werkt samen met de tractiecontrole om onderstuur tegen te gaan.
Druk op de MDM-knop en de BMW M2 CS staat een grotere drifthoek toe. Daarvoor ‘check dit’ roepen, is daarbij verplicht. Het is onmogelijk om niet het koolstofvezel dak te spotten en de luchtinlaat op de motorkap. Die laatste zorgt voor meer koeling van de zes-in-lijn en het eerste zou voor meer stijfheid van de carrosserie zorgen. Ook zou het dak voor meer geluid binnenin zorgen, omdat er minder isolatie gebruikt is. Nieuw zijn de splitter, achterspoiler, spiegelkappen en diffuser. Standaard staat de BMW M2 CS op Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, maar verwacht je de auto ook in de regen te gebruiken, dan zijn Michelin Super Sports een kosteloze optie.
Een nieuwe uitlaatfunctie produceert een geluid dat ‘BMW M-waardig is’. De lichtgewicht stoelen zijn gepikt uit de BMW M4 CS en binnenin ging BMW aan de slag met flink wat alcantara. De deurpanelen en deurgrepen zijn van CFRP. Het zal ook een van de laatste BMW’s ooit zijn met een trekstok als handrem. Niet dat je die nodig zult hebben met 450 pk, maar het is fijn om keuzes te hebben in het leven. Voor de Belastingdienst verhaal komt halen, kost ie 95.000 euro. Nederlandse prijzen volgen later. De BMW M2 CS is leverbaar vanaf 2020.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)
