
De BMW M2 CS neemt afscheid van deze generatie 2-serie met een dikke doldrieste powerslide en de fantastische kleur Misano Blau. Natuurlijk, BMW wil je graag vertellen over de beste wegligging in z’n klasse en hoogste precisie in het stuurgedrag, maar de echte hoofdrolspelers zijn natuurlijk de krachtige zes-in-lijn, de standaard handbak en de achterwielaandrijving. Zoals bekend komt de biturbo drieliter uit de BMW M4 Competition en produceert dezelfde 450 pk en 550 Nm. Dat is 40 pk meer dan de M2 Competition.
BMW M2 CS: de specificaties
De 0-100-tijd is 4,2 seconden voor de versie met een handbak en de BMW M2 CS met de optionele zeventraps automaat doet het sprintje in 4 seconden rond. Dat is precies zo snel als de BMW M4 Competition. Met het Drivers Pack groeit de topsnelheid van 250 km/u naar 280 km/u. De adaptieve dempers zijn standaard, net als de grotere M Sport-remmen. Keramische remmen staan op de optielijst. De elektrische stuurbekrachtiging is sportiever afgesteld door BMW en een actief M-differentieel werkt samen met de tractiecontrole om onderstuur tegen te gaan.
Druk op de MDM-knop en de BMW M2 CS staat een grotere drifthoek toe. Daarvoor ‘check dit’ roepen, is daarbij verplicht. Het is onmogelijk om niet het koolstofvezel dak te spotten en de luchtinlaat op de motorkap. Die laatste zorgt voor meer koeling van de zes-in-lijn en het eerste zou voor meer stijfheid van de carrosserie zorgen. Ook zou het dak voor meer geluid binnenin zorgen, omdat er minder isolatie gebruikt is. Nieuw zijn de splitter, achterspoiler, spiegelkappen en diffuser. Standaard staat de BMW M2 CS op Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, maar verwacht je de auto ook in de regen te gebruiken, dan zijn Michelin Super Sports een kosteloze optie.
Een nieuwe uitlaatfunctie produceert een geluid dat ‘BMW M-waardig is’. De lichtgewicht stoelen zijn gepikt uit de BMW M4 CS en binnenin ging BMW aan de slag met flink wat alcantara. De deurpanelen en deurgrepen zijn van CFRP. Het zal ook een van de laatste BMW’s ooit zijn met een trekstok als handrem. Niet dat je die nodig zult hebben met 450 pk, maar het is fijn om keuzes te hebben in het leven. Voor de Belastingdienst verhaal komt halen, kost ie 95.000 euro. Nederlandse prijzen volgen later. De BMW M2 CS is leverbaar vanaf 2020.
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
