
De BMW M2 CS neemt afscheid van deze generatie 2-serie met een dikke doldrieste powerslide en de fantastische kleur Misano Blau. Natuurlijk, BMW wil je graag vertellen over de beste wegligging in z’n klasse en hoogste precisie in het stuurgedrag, maar de echte hoofdrolspelers zijn natuurlijk de krachtige zes-in-lijn, de standaard handbak en de achterwielaandrijving. Zoals bekend komt de biturbo drieliter uit de BMW M4 Competition en produceert dezelfde 450 pk en 550 Nm. Dat is 40 pk meer dan de M2 Competition.
BMW M2 CS: de specificaties
De 0-100-tijd is 4,2 seconden voor de versie met een handbak en de BMW M2 CS met de optionele zeventraps automaat doet het sprintje in 4 seconden rond. Dat is precies zo snel als de BMW M4 Competition. Met het Drivers Pack groeit de topsnelheid van 250 km/u naar 280 km/u. De adaptieve dempers zijn standaard, net als de grotere M Sport-remmen. Keramische remmen staan op de optielijst. De elektrische stuurbekrachtiging is sportiever afgesteld door BMW en een actief M-differentieel werkt samen met de tractiecontrole om onderstuur tegen te gaan.
Druk op de MDM-knop en de BMW M2 CS staat een grotere drifthoek toe. Daarvoor ‘check dit’ roepen, is daarbij verplicht. Het is onmogelijk om niet het koolstofvezel dak te spotten en de luchtinlaat op de motorkap. Die laatste zorgt voor meer koeling van de zes-in-lijn en het eerste zou voor meer stijfheid van de carrosserie zorgen. Ook zou het dak voor meer geluid binnenin zorgen, omdat er minder isolatie gebruikt is. Nieuw zijn de splitter, achterspoiler, spiegelkappen en diffuser. Standaard staat de BMW M2 CS op Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, maar verwacht je de auto ook in de regen te gebruiken, dan zijn Michelin Super Sports een kosteloze optie.
Een nieuwe uitlaatfunctie produceert een geluid dat ‘BMW M-waardig is’. De lichtgewicht stoelen zijn gepikt uit de BMW M4 CS en binnenin ging BMW aan de slag met flink wat alcantara. De deurpanelen en deurgrepen zijn van CFRP. Het zal ook een van de laatste BMW’s ooit zijn met een trekstok als handrem. Niet dat je die nodig zult hebben met 450 pk, maar het is fijn om keuzes te hebben in het leven. Voor de Belastingdienst verhaal komt halen, kost ie 95.000 euro. Nederlandse prijzen volgen later. De BMW M2 CS is leverbaar vanaf 2020.
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost
