
De BMW M2 CS neemt afscheid van deze generatie 2-serie met een dikke doldrieste powerslide en de fantastische kleur Misano Blau. Natuurlijk, BMW wil je graag vertellen over de beste wegligging in z’n klasse en hoogste precisie in het stuurgedrag, maar de echte hoofdrolspelers zijn natuurlijk de krachtige zes-in-lijn, de standaard handbak en de achterwielaandrijving. Zoals bekend komt de biturbo drieliter uit de BMW M4 Competition en produceert dezelfde 450 pk en 550 Nm. Dat is 40 pk meer dan de M2 Competition.
BMW M2 CS: de specificaties
De 0-100-tijd is 4,2 seconden voor de versie met een handbak en de BMW M2 CS met de optionele zeventraps automaat doet het sprintje in 4 seconden rond. Dat is precies zo snel als de BMW M4 Competition. Met het Drivers Pack groeit de topsnelheid van 250 km/u naar 280 km/u. De adaptieve dempers zijn standaard, net als de grotere M Sport-remmen. Keramische remmen staan op de optielijst. De elektrische stuurbekrachtiging is sportiever afgesteld door BMW en een actief M-differentieel werkt samen met de tractiecontrole om onderstuur tegen te gaan.
Druk op de MDM-knop en de BMW M2 CS staat een grotere drifthoek toe. Daarvoor ‘check dit’ roepen, is daarbij verplicht. Het is onmogelijk om niet het koolstofvezel dak te spotten en de luchtinlaat op de motorkap. Die laatste zorgt voor meer koeling van de zes-in-lijn en het eerste zou voor meer stijfheid van de carrosserie zorgen. Ook zou het dak voor meer geluid binnenin zorgen, omdat er minder isolatie gebruikt is. Nieuw zijn de splitter, achterspoiler, spiegelkappen en diffuser. Standaard staat de BMW M2 CS op Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, maar verwacht je de auto ook in de regen te gebruiken, dan zijn Michelin Super Sports een kosteloze optie.
Een nieuwe uitlaatfunctie produceert een geluid dat ‘BMW M-waardig is’. De lichtgewicht stoelen zijn gepikt uit de BMW M4 CS en binnenin ging BMW aan de slag met flink wat alcantara. De deurpanelen en deurgrepen zijn van CFRP. Het zal ook een van de laatste BMW’s ooit zijn met een trekstok als handrem. Niet dat je die nodig zult hebben met 450 pk, maar het is fijn om keuzes te hebben in het leven. Voor de Belastingdienst verhaal komt halen, kost ie 95.000 euro. Nederlandse prijzen volgen later. De BMW M2 CS is leverbaar vanaf 2020.
Meer van TopGear


Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Dit is nu officieel de snelste stationwagen op de Nürburgring

Waarom een dealer 260 gloednieuwe auto’s (zonder mankementen) van BMW moet vernietigen

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Nieuwe betaalbare Skoda stationwagon zal in Nederland extra interessant zijn

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Dit is nu officieel de snelste stationwagen op de Nürburgring

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen

Je kunt nu ook verkeerslichten zonder groen licht tegenkomen in Nederland – dit betekenen ze

Dit is de eerste foto van de nieuwe volledig elektrische politieauto (met een opvallend detail)

Wordt dit automerk ‘het nieuwe Volkswagen van Nederland’? Daar lijkt het wel op

Dit is nu officieel de snelste stationwagen op de Nürburgring
