BMW M2 CS is officieel

De ultieme BMW M2 is officieel

BMW M2 CS
BMW M2 CS 2020 Misano Blau
BMW M2 CS
BMW M2 CS
BMW M2 CS 2020
BMW M2 CS 2020 zes-in-lijn
BMW M2 CS interieur
BMW M2 CS interieur
BMW M2 CS zes-in-lijn-motor
BMW M2 CS 2020 splitter
BMW M2 CS spiegels
BMW M2 CS luchthapper motorkap
BMW M2 CS spoiler koolstofvezel
BMW M2 CS achterlicht
BMW M2 CS
BMW M2 CS
BMW M2 CS 2020 Misano Blau
BMW M2 CS
BMW M2 CS
BMW M2 CS 2020
BMW M2 CS 2020 zes-in-lijn
BMW M2 CS interieur
BMW M2 CS interieur
BMW M2 CS zes-in-lijn-motor
BMW M2 CS 2020 splitter
BMW M2 CS spiegels
BMW M2 CS luchthapper motorkap
BMW M2 CS spoiler koolstofvezel
BMW M2 CS achterlicht
BMW M2 CS

De BMW M2 CS neemt afscheid van deze generatie 2-serie met een dikke doldrieste powerslide en de fantastische kleur Misano Blau. Natuurlijk, BMW wil je graag vertellen over de beste wegligging in z’n klasse en hoogste precisie in het stuurgedrag, maar de echte hoofdrolspelers zijn natuurlijk de krachtige zes-in-lijn, de standaard handbak en de achterwielaandrijving. Zoals bekend komt de biturbo drieliter uit de BMW M4 Competition en produceert dezelfde 450 pk en 550 Nm. Dat is 40 pk meer dan de M2 Competition.

BMW M2 CS: de specificaties

De 0-100-tijd is 4,2 seconden voor de versie met een handbak en de BMW M2 CS met de optionele zeventraps automaat doet het sprintje in 4 seconden rond. Dat is precies zo snel als de BMW M4 Competition. Met het Drivers Pack groeit de topsnelheid van 250 km/u naar 280 km/u. De adaptieve dempers zijn standaard, net als de grotere M Sport-remmen. Keramische remmen staan op de optielijst. De elektrische stuurbekrachtiging is sportiever afgesteld door BMW en een actief M-differentieel werkt samen met de tractiecontrole om onderstuur tegen te gaan.

Druk op de MDM-knop en de BMW M2 CS staat een grotere drifthoek toe. Daarvoor ‘check dit’ roepen, is daarbij verplicht. Het is onmogelijk om niet het koolstofvezel dak te spotten en de luchtinlaat op de motorkap. Die laatste zorgt voor meer koeling van de zes-in-lijn en het eerste zou voor meer stijfheid van de carrosserie zorgen. Ook zou het dak voor meer geluid binnenin zorgen, omdat er minder isolatie gebruikt is. Nieuw zijn de splitter, achterspoiler, spiegelkappen en diffuser. Standaard staat de BMW M2 CS op Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, maar verwacht je de auto ook in de regen te gebruiken, dan zijn Michelin Super Sports een kosteloze optie.

Een nieuwe uitlaatfunctie produceert een geluid dat ‘BMW M-waardig is’. De lichtgewicht stoelen zijn gepikt uit de BMW M4 CS en binnenin ging BMW aan de slag met flink wat alcantara. De deurpanelen en deurgrepen zijn van CFRP. Het zal ook een van de laatste BMW’s ooit zijn met een trekstok als handrem. Niet dat je die nodig zult hebben met 450 pk, maar het is fijn om keuzes te hebben in het leven. Voor de Belastingdienst verhaal komt halen, kost ie 95.000 euro. Nederlandse prijzen volgen later. De BMW M2 CS is leverbaar vanaf 2020.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws