‘De snelste en krachtigste productieauto die BMW M ooit heeft gebouwd.’ Als je bedenkt wát die jongens zoal gemaakt hebben, is dat nogal een statement.  Maar de nieuwe BMW M5 CS belooft dan ook een behoorlijk ultieme supersedan te zijn. Hij treedt in de voetsporen van de hardcore CS-versies van M3, M4 en M2 en krijgt dankzij lichte wijzigingen aan de 4,4-liter V8 zo’n 10 pk meer dan de M5 Competition.

Specificaties BMW M5 CS

Het resultaat is een monumentale 635 pk en 750 Nm voor de BMW M5 CS, die worden afgeleverd aan alle vier de wielen (of alleen de achterwielen, als je in een dappere bui bent). Daarmee zit een 0-100’tje er in 3 seconden rond op. Da’s maar een tiende minder snel dan een Ferrari 812. BMW heeft daarnaast ook 70 kilo aan gewicht bespaard, waarbij de grootste ‘afvallers’ de CFRP-panelen van de carrosserie en de koolstofvezel stoelen in alle vier de hoeken van het interieur zijn. Inderdaad: de M5 CS is een pure vierzitter.

Het onderstel

Voor de echte nerds onder jullie: de CS ligt 7 millimeter dichter bij de grond, heeft aangepaste vering, speciale motorsteunen en de dempers van de M8 Gran Coupé. Volgens BMW zullen deze aanpassingen ‘het rijgedrag op de limiet’ verbeteren. Oh, en koolstof-keramische remmen zijn standaard op de BMW M5 CS. Dat mag ook wel voor dit geld.

De prijs

Alle CS’en krijgen de gouden accenten die je hier ziet, en als gerechtigheid nog bestaat in deze wereld, komen ze ook allemaal in deze kleur groen. De dagrijverlichting krijgt ook een gele tint. Misschien weet BMW dan toch wat mensen werkelijk willen? Alcantara? Check. Koolstofvezel? Check. Nürburgring-logo op de hoofdsteunen? Check, natuurlijk. De nieuwe BMW M5 CS komt in de lente naar de showrooms en kost minimaal 224.523 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)