BMW X7 M50i en X5 M50i zijn onderweg

Je weet in ieder geval zeker dat de V8 genoeg lucht krijgt met zo'n grille

BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i
BMW X7 M50i

We zijn niet altijd even gecharmeerd van grote (of kleine) SUV’s. Behalve als ze formaten aannemen die tegen de hilariteit aanschurken en vermogens krijgen die in de categorie stompzinnig vallen. De nieuwe BMW X7 M50i is er zo eentje. Voor wie het nét iets minder mag zijn, neemt hij de BMW X5 M50i met zich mee. Dubbel feest.

De X7 M50i en de X5 M50i krijgen de 4,4-liter V8-benzinemotor die je kent uit de BMW M850i. De achtcilinder is goed voor 530 pk en 750 Nm. De X5 M50i gaat in 4,4 seconden naar de 100 km/u en krijgt bij de 250 km/u een digitale tik op z’n vingers van de begrenzer. De X7 M50i heeft meer last van z’n enorme massa en doet het sprintje in 4,7 seconden.

BMW X5 M50i

Voorheen was de BMW X7 M50d de snelste versie voor Europa. Zijn dieselmotor produceert 400 pk en in 5,4 seconden sprint je naar de 100 km/u. De top is afgeregeld op 250 km/u. De V8-benzineversie is dus aanzienlijk sneller dan de dieselmotor, zoals de motorgoden het ooit toch wel bedoeld hadden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws