
Voor zuinig spul moet je niet bij SRT zijn, de dorstige afdeling van Dodge. Neem de 6,2-liter V8 in deze Dodge Demon, bijvoorbeeld. De achtcilinder produceert 808 pk en 959 Nm en niet geheel onlogisch is de motor niet vies van een slokje. Van de 32 pk minder sterke Dodge Challenger Redeye weten we dat hij z’n volledige tank in 11 minuten leeg slurpt, wat neerkomt op 5,4 liter per minuut. Deze krachtigere Dodge Challenger Demon doet daar nog een schepje bovenop.
In deze iets oudere video van Hennessey Performance onder aan de pagina zie je de brandstofmeter van de Dodge Demon zichtbaar bewegen tijdens het accelereren. Over een draaikolk in de benzinetank gesproken. De g-krachten zullen wellicht een handje helpen met het bewegen van de vlotter in de tank, maar als je nagaat dat de auto nog geen 60 kilometer ver komt op topsnelheid, kun je best aannemen dat hij echt zo veel zuipt. En dit is dan nog ‘maar’ een standaard Demon.
Brandstofmeter zakt zichtbaar tijdens Demon-sprint
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
6 reacties op “Brandstofmeter zakt zichtbaar tijdens Demon-sprint”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De stokoude Dodge Challenger Black Ghost neemt het op tegen de Ford Mustang Dark Horse

VIDEO: Een ode aan de uitstervende Amerikaanse V8-motor

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Dealer wil belachelijk bedrag voor auto, maar één detail maakt het veel grappiger

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

De stokoude Dodge Challenger Black Ghost neemt het op tegen de Ford Mustang Dark Horse

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)

Dodge Demon Cabrio (?) te koop

Lego Dodge Demon is schattig

Hennessey legt 1.000 pk in een Dodge Hellcat Redeye

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Goed bezig!
Ja logisch: als de benzinemeter voor in de tank zit en je accelereert, druk je de benzine tegen de achterwand. Zodra je van het gas gaat, ligt de benzine weer vlak in je tank. Geen nieuws dit.
Dit is geen nieuws toch, logisch dat zo’n fabriek op wielen veel slurpt.
Jasper heeft gelijk altijd die zelfde zever over die V 8
Heb in het verleden een Citroën BX sport gehad, hetzelfde 40ltr tank een liep op Super benzine na het tanken zag je je meter ak weer terug lopen van pomp naar pomp 😂
Komt ook door de gewichtsverplaatsing, nadat hij de run heeft gedaan zie je de meter weer omhoog gaan