
Voor zuinig spul moet je niet bij SRT zijn, de dorstige afdeling van Dodge. Neem de 6,2-liter V8 in deze Dodge Demon, bijvoorbeeld. De achtcilinder produceert 808 pk en 959 Nm en niet geheel onlogisch is de motor niet vies van een slokje. Van de 32 pk minder sterke Dodge Challenger Redeye weten we dat hij z’n volledige tank in 11 minuten leeg slurpt, wat neerkomt op 5,4 liter per minuut. Deze krachtigere Dodge Challenger Demon doet daar nog een schepje bovenop.
In deze iets oudere video van Hennessey Performance onder aan de pagina zie je de brandstofmeter van de Dodge Demon zichtbaar bewegen tijdens het accelereren. Over een draaikolk in de benzinetank gesproken. De g-krachten zullen wellicht een handje helpen met het bewegen van de vlotter in de tank, maar als je nagaat dat de auto nog geen 60 kilometer ver komt op topsnelheid, kun je best aannemen dat hij echt zo veel zuipt. En dit is dan nog ‘maar’ een standaard Demon.
Brandstofmeter zakt zichtbaar tijdens Demon-sprint
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
6 reacties op “Brandstofmeter zakt zichtbaar tijdens Demon-sprint”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De stokoude Dodge Challenger Black Ghost neemt het op tegen de Ford Mustang Dark Horse

VIDEO: Een ode aan de uitstervende Amerikaanse V8-motor

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Dealer wil belachelijk bedrag voor auto, maar één detail maakt het veel grappiger

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)

Dodge Demon Cabrio (?) te koop

Lego Dodge Demon is schattig

Hennessey legt 1.000 pk in een Dodge Hellcat Redeye

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Wat er ook gebeurt met de wegenbelasting, jullie gaan sowieso veel betalen (en dat is je eigen schuld)

Deze 8 Mercedessen faalden keihard, maar het zijn wel leuke (en betaalbare) tweedehandsauto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s een 16-volt badge en wat is daar zo bijzonder aan?’

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Goed bezig!
Ja logisch: als de benzinemeter voor in de tank zit en je accelereert, druk je de benzine tegen de achterwand. Zodra je van het gas gaat, ligt de benzine weer vlak in je tank. Geen nieuws dit.
Dit is geen nieuws toch, logisch dat zo’n fabriek op wielen veel slurpt.
Jasper heeft gelijk altijd die zelfde zever over die V 8
Heb in het verleden een Citroën BX sport gehad, hetzelfde 40ltr tank een liep op Super benzine na het tanken zag je je meter ak weer terug lopen van pomp naar pomp 😂
Komt ook door de gewichtsverplaatsing, nadat hij de run heeft gedaan zie je de meter weer omhoog gaan