
Voor zuinig spul moet je niet bij SRT zijn, de dorstige afdeling van Dodge. Neem de 6,2-liter V8 in deze Dodge Demon, bijvoorbeeld. De achtcilinder produceert 808 pk en 959 Nm en niet geheel onlogisch is de motor niet vies van een slokje. Van de 32 pk minder sterke Dodge Challenger Redeye weten we dat hij z’n volledige tank in 11 minuten leeg slurpt, wat neerkomt op 5,4 liter per minuut. Deze krachtigere Dodge Challenger Demon doet daar nog een schepje bovenop.
In deze iets oudere video van Hennessey Performance onder aan de pagina zie je de brandstofmeter van de Dodge Demon zichtbaar bewegen tijdens het accelereren. Over een draaikolk in de benzinetank gesproken. De g-krachten zullen wellicht een handje helpen met het bewegen van de vlotter in de tank, maar als je nagaat dat de auto nog geen 60 kilometer ver komt op topsnelheid, kun je best aannemen dat hij echt zo veel zuipt. En dit is dan nog ‘maar’ een standaard Demon.
Brandstofmeter zakt zichtbaar tijdens Demon-sprint
6 reacties op “Brandstofmeter zakt zichtbaar tijdens Demon-sprint”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De stokoude Dodge Challenger Black Ghost neemt het op tegen de Ford Mustang Dark Horse

VIDEO: Een ode aan de uitstervende Amerikaanse V8-motor

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Dealer wil belachelijk bedrag voor auto, maar één detail maakt het veel grappiger

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)

Dodge Demon Cabrio (?) te koop

Lego Dodge Demon is schattig

Hennessey legt 1.000 pk in een Dodge Hellcat Redeye

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Goed bezig!
Ja logisch: als de benzinemeter voor in de tank zit en je accelereert, druk je de benzine tegen de achterwand. Zodra je van het gas gaat, ligt de benzine weer vlak in je tank. Geen nieuws dit.
Dit is geen nieuws toch, logisch dat zo’n fabriek op wielen veel slurpt.
Jasper heeft gelijk altijd die zelfde zever over die V 8
Heb in het verleden een Citroën BX sport gehad, hetzelfde 40ltr tank een liep op Super benzine na het tanken zag je je meter ak weer terug lopen van pomp naar pomp 😂
Komt ook door de gewichtsverplaatsing, nadat hij de run heeft gedaan zie je de meter weer omhoog gaan