Voor zuinig spul moet je niet bij SRT zijn, de dorstige afdeling van Dodge. Neem de 6,2-liter V8 in deze Dodge Demon, bijvoorbeeld. De achtcilinder produceert 808 pk en 959 Nm en niet geheel onlogisch is de motor niet vies van een slokje. Van de 32 pk minder sterke Dodge Challenger Redeye weten we dat hij z’n volledige tank in 11 minuten leeg slurpt, wat neerkomt op 5,4 liter per minuut. Deze krachtigere Dodge Challenger Demon doet daar nog een schepje bovenop.

In deze iets oudere video van Hennessey Performance onder aan de pagina zie je de brandstofmeter van de Dodge Demon zichtbaar bewegen tijdens het accelereren. Over een draaikolk in de benzinetank gesproken. De g-krachten zullen wellicht een handje helpen met het bewegen van de vlotter in de tank, maar als je nagaat dat de auto nog geen 60 kilometer ver komt op topsnelheid, kun je best aannemen dat hij echt zo veel zuipt. En dit is dan nog ‘maar’ een standaard Demon.

Brandstofmeter zakt zichtbaar tijdens Demon-sprint

Reacties

  • Oude rukker heeft op 2 mei 2021 geschreven:

    Goed bezig!

    Reageer
  • Gijs heeft op 1 mei 2021 geschreven:

    Ja logisch: als de benzinemeter voor in de tank zit en je accelereert, druk je de benzine tegen de achterwand. Zodra je van het gas gaat, ligt de benzine weer vlak in je tank. Geen nieuws dit.

    Reageer
  • Vinio heeft op 26 april 2021 geschreven:

    Dit is geen nieuws toch, logisch dat zo’n fabriek op wielen veel slurpt.

    Reageer
  • De Poorter J P heeft op 26 april 2021 geschreven:

    Jasper heeft gelijk altijd die zelfde zever over die V 8

    Reageer
  • Martin heeft op 26 april 2021 geschreven:

    Heb in het verleden een Citroën BX sport gehad, hetzelfde 40ltr tank een liep op Super benzine na het tanken zag je je meter ak weer terug lopen van pomp naar pomp 😂

    Reageer
  • Jasper heeft op 26 april 2021 geschreven:

    Komt ook door de gewichtsverplaatsing, nadat hij de run heeft gedaan zie je de meter weer omhoog gaan

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)