
Iedereen die weleens een Bugatti Chiron of Veyron hoorde, weet dat ze niet heel uitbundig klinken. Best logisch, want elk van de vier turbo’s fungeert ook als demper en dan is het voor Bugatti nog maar weinig moeite om de uitlaat zo te dempen dat het een comfortabele lange-afstandscruiser is. Dat de W16-motor wel degelijk herrie kan maken, bewees de Super Sport al. De Bugatti Bolide met straight pipes (een uitlaat zonder dempers) doet dat dunnetjes over.
De Bugatti Bolide is de ultieme ‘wat als’? Wat als we geen restricties hebben zoals regels voor de openbare weg? Wat als er geen decibellimiet is? Wat als we geen rekening hoeven te houden met voetgangersveiligheid? Het antwoord op al deze vragen is de Bugatti Bolide. Hij produceert 1.850 pk, 1.850 Nm en 1.800 kilo downforce. De topsnelheid is meer dan 500 km/u en de 0-100-tijd is een belachelijk korte 2,17 seconden. Hoe dat klinkt bij een koude start? Dat hoor je hieronder.
Bugatti Bolide: luister naar de straight pipes
Meer van TopGear


VIDEO: Meerijden in de Bugatti Bolide van 4 miljoen euro met 1.600 pk

Dit zijn acht bizarre feiten over de Bugatti Bolide van 4 miljoen euro

Een Bugatti Bolide van 4 miljoen euro uitladen is een stressvolle onderneming

Bugatti Bolide gaat in productie: dit verandert

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Ahahahha nice nice
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.Ma
Wat een belachelijke auto eigenlijk… 4 man nodig om hem op een trailer te rijden. Extreem lastige instap. Klapt waarschijnlijk uit elkaar als je op de Nürnberg ring rijdt door de hobbels. Persoonlijke mening… Ik hou van zo veel mooie snelle auto’s en hypercars. Maar dit vind ik echt wanstaltig.