Iedereen die weleens een Bugatti Chiron of Veyron hoorde, weet dat ze niet heel uitbundig klinken. Best logisch, want elk van de vier turbo’s fungeert ook als demper en dan is het voor Bugatti nog maar weinig moeite om de uitlaat zo te dempen dat het een comfortabele lange-afstandscruiser is. Dat de W16-motor wel degelijk herrie kan maken, bewees de Super Sport al. De Bugatti Bolide met straight pipes (een uitlaat zonder dempers) doet dat dunnetjes over.
De Bugatti Bolide is de ultieme ‘wat als’? Wat als we geen restricties hebben zoals regels voor de openbare weg? Wat als er geen decibellimiet is? Wat als we geen rekening hoeven te houden met voetgangersveiligheid? Het antwoord op al deze vragen is de Bugatti Bolide. Hij produceert 1.850 pk, 1.850 Nm en 1.800 kilo downforce. De topsnelheid is meer dan 500 km/u en de 0-100-tijd is een belachelijk korte 2,17 seconden. Hoe dat klinkt bij een koude start? Dat hoor je hieronder.
Alilisia heeft op 17 augustus 2021 geschreven:
Ahahahha nice nice
Max heeft op 16 augustus 2021 geschreven:
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.
Max heeft op 16 augustus 2021 geschreven:
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.Ma
Peter heeft op 15 augustus 2021 geschreven:
Wat een belachelijke auto eigenlijk… 4 man nodig om hem op een trailer te rijden. Extreem lastige instap. Klapt waarschijnlijk uit elkaar als je op de Nürnberg ring rijdt door de hobbels. Persoonlijke mening… Ik hou van zo veel mooie snelle auto’s en hypercars. Maar dit vind ik echt wanstaltig.