
Iedereen die weleens een Bugatti Chiron of Veyron hoorde, weet dat ze niet heel uitbundig klinken. Best logisch, want elk van de vier turbo’s fungeert ook als demper en dan is het voor Bugatti nog maar weinig moeite om de uitlaat zo te dempen dat het een comfortabele lange-afstandscruiser is. Dat de W16-motor wel degelijk herrie kan maken, bewees de Super Sport al. De Bugatti Bolide met straight pipes (een uitlaat zonder dempers) doet dat dunnetjes over.
De Bugatti Bolide is de ultieme ‘wat als’? Wat als we geen restricties hebben zoals regels voor de openbare weg? Wat als er geen decibellimiet is? Wat als we geen rekening hoeven te houden met voetgangersveiligheid? Het antwoord op al deze vragen is de Bugatti Bolide. Hij produceert 1.850 pk, 1.850 Nm en 1.800 kilo downforce. De topsnelheid is meer dan 500 km/u en de 0-100-tijd is een belachelijk korte 2,17 seconden. Hoe dat klinkt bij een koude start? Dat hoor je hieronder.
Bugatti Bolide: luister naar de straight pipes
Meer van TopGear


VIDEO: Meerijden in de Bugatti Bolide van 4 miljoen euro met 1.600 pk

Dit zijn acht bizarre feiten over de Bugatti Bolide van 4 miljoen euro

Een Bugatti Bolide van 4 miljoen euro uitladen is een stressvolle onderneming

Bugatti Bolide gaat in productie: dit verandert

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Ahahahha nice nice
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.Ma
Wat een belachelijke auto eigenlijk… 4 man nodig om hem op een trailer te rijden. Extreem lastige instap. Klapt waarschijnlijk uit elkaar als je op de Nürnberg ring rijdt door de hobbels. Persoonlijke mening… Ik hou van zo veel mooie snelle auto’s en hypercars. Maar dit vind ik echt wanstaltig.