
Iedereen die weleens een Bugatti Chiron of Veyron hoorde, weet dat ze niet heel uitbundig klinken. Best logisch, want elk van de vier turbo’s fungeert ook als demper en dan is het voor Bugatti nog maar weinig moeite om de uitlaat zo te dempen dat het een comfortabele lange-afstandscruiser is. Dat de W16-motor wel degelijk herrie kan maken, bewees de Super Sport al. De Bugatti Bolide met straight pipes (een uitlaat zonder dempers) doet dat dunnetjes over.
De Bugatti Bolide is de ultieme ‘wat als’? Wat als we geen restricties hebben zoals regels voor de openbare weg? Wat als er geen decibellimiet is? Wat als we geen rekening hoeven te houden met voetgangersveiligheid? Het antwoord op al deze vragen is de Bugatti Bolide. Hij produceert 1.850 pk, 1.850 Nm en 1.800 kilo downforce. De topsnelheid is meer dan 500 km/u en de 0-100-tijd is een belachelijk korte 2,17 seconden. Hoe dat klinkt bij een koude start? Dat hoor je hieronder.
Bugatti Bolide: luister naar de straight pipes
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit zijn acht bizarre feiten over de Bugatti Bolide van 4 miljoen euro

Een Bugatti Bolide van 4 miljoen euro uitladen is een stressvolle onderneming

Bugatti Bolide gaat in productie: dit verandert

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Dubieuze deepfakevideo van Lewis Hamilton gaat het internet over – check hem hier

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ahahahha nice nice
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.Ma
Wat een belachelijke auto eigenlijk… 4 man nodig om hem op een trailer te rijden. Extreem lastige instap. Klapt waarschijnlijk uit elkaar als je op de Nürnberg ring rijdt door de hobbels. Persoonlijke mening… Ik hou van zo veel mooie snelle auto’s en hypercars. Maar dit vind ik echt wanstaltig.