
Iedereen die weleens een Bugatti Chiron of Veyron hoorde, weet dat ze niet heel uitbundig klinken. Best logisch, want elk van de vier turbo’s fungeert ook als demper en dan is het voor Bugatti nog maar weinig moeite om de uitlaat zo te dempen dat het een comfortabele lange-afstandscruiser is. Dat de W16-motor wel degelijk herrie kan maken, bewees de Super Sport al. De Bugatti Bolide met straight pipes (een uitlaat zonder dempers) doet dat dunnetjes over.
De Bugatti Bolide is de ultieme ‘wat als’? Wat als we geen restricties hebben zoals regels voor de openbare weg? Wat als er geen decibellimiet is? Wat als we geen rekening hoeven te houden met voetgangersveiligheid? Het antwoord op al deze vragen is de Bugatti Bolide. Hij produceert 1.850 pk, 1.850 Nm en 1.800 kilo downforce. De topsnelheid is meer dan 500 km/u en de 0-100-tijd is een belachelijk korte 2,17 seconden. Hoe dat klinkt bij een koude start? Dat hoor je hieronder.
Bugatti Bolide: luister naar de straight pipes
Meer van TopGear


VIDEO: Meerijden in de Bugatti Bolide van 4 miljoen euro met 1.600 pk

Dit zijn acht bizarre feiten over de Bugatti Bolide van 4 miljoen euro

Een Bugatti Bolide van 4 miljoen euro uitladen is een stressvolle onderneming

Bugatti Bolide gaat in productie: dit verandert

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Als je een sportieve band zoekt voor je auto, kun je deze merken beter overslaan

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Ahahahha nice nice
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.
En dan wordt je er dus eruit getrokkken in een sprintje met eeb olaid bestuurd door een huismoeder. Je staat toch compleet voor lul in zo’n dinosaurus. Afvoeren, direct naar de metaal pers ermee.Ma
Wat een belachelijke auto eigenlijk… 4 man nodig om hem op een trailer te rijden. Extreem lastige instap. Klapt waarschijnlijk uit elkaar als je op de Nürnberg ring rijdt door de hobbels. Persoonlijke mening… Ik hou van zo veel mooie snelle auto’s en hypercars. Maar dit vind ik echt wanstaltig.