
Zonder nieuwe modellen om te tonen op de IAA in Frankfurt, moest Bugatti iets bedenken. Tijd om te laten zien hoe snel die Chiron met 1.500 pk nou écht is. Daarvoor strikte het merk Juan Pablo Montoya (die naar eigen zeggen alles over had om in de auto te mogen rijden) en zette hem in de Bugatti Chiron. Aan hem de taak om van 0 naar 400 en weer terug naar 0 km/u te gaan.
Daar deed de Chiron 41,96 seconden over. Het duurde 32,6 seconden en 2,6 kilometer om op 400 km/u te komen. Daarna duurde het nog eens 9,3 seconden en 491 meter om tot stilstand te komen. Voor het hele spektakel was 3,112 meter nodig. En dat is een nieuw officieel wereldrecord. De doorgewinterde coureur droeg niet eens een helm.
Wie Montoya is? Ga je schamen. De Colombiaanse autocoureur won de Indy 500 en de 24 uur van Daytona. Je kent hem waarschijnlijk het beste van zijn F1-carrière. En nu van dit wereldrecord.
0-400 km/u in de Chiron
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Stelling: BMW is de weg kwijt

Een hypercar van Audi? Mogelijk!

Toyota Land Cruiser: gloednieuwe bejaarde

De Suzuki Swift Sport is een medium-warme hatchback

Het elektrische duo van de Volkswagen Groep

Land Rover Discovery SVX loopt niet vast

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit
