
De kaarten zijn gedeeld en jij hebt pech. Geen Bugatti Divo voor jou. Had je maar een Veyron of een Chiron moeten kopen. Het liefst allebei. Wil je alsnog een Divo? Dan moet je dieper in de buidel tasten dan de oceaan diep is. Als je enkel een Fiat Panda in te ruilen hebt, ga je er niet komen.
Een Duitser verkoopt namelijk zijn reservering voor een Bugatti Divo. En zelfs voordat de auto überhaupt bestaat, is de prijs bijna met meer dan een miljoen euro toegenomen. Marktwerking, vraag en aanbod – je kent het wel. De oorspronkelijk koper betaalde 5.000.000 euro. Daarmee was het al een van de duurste productieauto’s ooit.
Wil jij als niet-uitverkorene per se een Bugatti Divo kopen? Dan mag je nu 6.650.000 euro neertellen aan de dealer in Bad Tölz. Je wordt dan de gelukkige eigenaar van één van de 40 Bugatti Divo’s die gebouwd zullen worden. Onderhuids schuilt dezelfde 1.500-pk W16 als in de Chiron, maar alles eromheen is lichter, stijver en gekker.
De Bugatti Divo verschuift zijn focus van topsnelheid naar bochtensnelheid. De hypercar weegt 35 kilo minder. De 8,0-liter W16 met vier turbo’s is identiek aan die van zijn broer. De 0-naar-100-sprint doet de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand.
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Hoe verscheep je een hypercar van 5 miljoen?

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Truc voor benzinemotoren uit de jaren ’50 werkt blijkbaar perfect voor elektrische auto’s

Een van de grootste autoconcerns ter wereld schrapt plannen voor waterstof: ‘Geen toekomst’

Hij is echt cool mag ik hem voor 45000000
ik wil hem graag kopen voor 10,000,000-,
Wat een onzin ik geef het niet maar hij verdient 100.000.000.000.000