
De kaarten zijn gedeeld en jij hebt pech. Geen Bugatti Divo voor jou. Had je maar een Veyron of een Chiron moeten kopen. Het liefst allebei. Wil je alsnog een Divo? Dan moet je dieper in de buidel tasten dan de oceaan diep is. Als je enkel een Fiat Panda in te ruilen hebt, ga je er niet komen.
Een Duitser verkoopt namelijk zijn reservering voor een Bugatti Divo. En zelfs voordat de auto überhaupt bestaat, is de prijs bijna met meer dan een miljoen euro toegenomen. Marktwerking, vraag en aanbod – je kent het wel. De oorspronkelijk koper betaalde 5.000.000 euro. Daarmee was het al een van de duurste productieauto’s ooit.
Wil jij als niet-uitverkorene per se een Bugatti Divo kopen? Dan mag je nu 6.650.000 euro neertellen aan de dealer in Bad Tölz. Je wordt dan de gelukkige eigenaar van één van de 40 Bugatti Divo’s die gebouwd zullen worden. Onderhuids schuilt dezelfde 1.500-pk W16 als in de Chiron, maar alles eromheen is lichter, stijver en gekker.
De Bugatti Divo verschuift zijn focus van topsnelheid naar bochtensnelheid. De hypercar weegt 35 kilo minder. De 8,0-liter W16 met vier turbo’s is identiek aan die van zijn broer. De 0-naar-100-sprint doet de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand.
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Hoe verscheep je een hypercar van 5 miljoen?

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Hij is echt cool mag ik hem voor 45000000
ik wil hem graag kopen voor 10,000,000-,
Wat een onzin ik geef het niet maar hij verdient 100.000.000.000.000