
De kaarten zijn gedeeld en jij hebt pech. Geen Bugatti Divo voor jou. Had je maar een Veyron of een Chiron moeten kopen. Het liefst allebei. Wil je alsnog een Divo? Dan moet je dieper in de buidel tasten dan de oceaan diep is. Als je enkel een Fiat Panda in te ruilen hebt, ga je er niet komen.
Een Duitser verkoopt namelijk zijn reservering voor een Bugatti Divo. En zelfs voordat de auto überhaupt bestaat, is de prijs bijna met meer dan een miljoen euro toegenomen. Marktwerking, vraag en aanbod – je kent het wel. De oorspronkelijk koper betaalde 5.000.000 euro. Daarmee was het al een van de duurste productieauto’s ooit.
Wil jij als niet-uitverkorene per se een Bugatti Divo kopen? Dan mag je nu 6.650.000 euro neertellen aan de dealer in Bad Tölz. Je wordt dan de gelukkige eigenaar van één van de 40 Bugatti Divo’s die gebouwd zullen worden. Onderhuids schuilt dezelfde 1.500-pk W16 als in de Chiron, maar alles eromheen is lichter, stijver en gekker.
De Bugatti Divo verschuift zijn focus van topsnelheid naar bochtensnelheid. De hypercar weegt 35 kilo minder. De 8,0-liter W16 met vier turbo’s is identiek aan die van zijn broer. De 0-naar-100-sprint doet de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Hoe verscheep je een hypercar van 5 miljoen?

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Hij is echt cool mag ik hem voor 45000000
ik wil hem graag kopen voor 10,000,000-,
Wat een onzin ik geef het niet maar hij verdient 100.000.000.000.000