
De Bugatti Chiron krijgt met zijn gewicht van net geen twee ton vaak het verwijt dat ie te zwaar en te log is. Speciaal voor die haters is de Bugatti Divo onderweg. Specifieker: voor die haters die tevens 5 miljoen euro vrij te besteden hebben.
Bugatti werkt naar eigen zeggen aan een nieuwe model met de naam Divo, vernoemd naar Albert Divo. De Franse coureur won twee keer de befaamde Targa Florio-race voor Bugatti in de jaren ’20. Het moet een auto zijn waar Albert zich thuis in zou voelen.
Sublieme wegligging voor de Bugatti Divo
De Bugatti Divo voldoet aan de eisen om een dergelijke bergrace te winnen. Hij moet enorm wendbaar zijn en vele kilo’s downforce genereren. Bugatti belooft een sublieme wegligging. De Bugatti Divo is ontworpen volgens een ‘nieuwe sterke ontwerptaal’. Het zou dus geen verbouwde Chiron zijn.
Bovendien bouwt het merk er slechts 40. Elke exemplaar heeft een prijskaartje van 5 miljoen euro. Daarmee is het de duurste productieauto die je kunt kopen. Of weet jij nog een duurdere? De Rolls-Royce Sweptail was bijvoorbeeld duurder, maar dat is geen productieauto. Op 24 augustus wordt de auto in Californië onthuld.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Hoe verscheep je een hypercar van 5 miljoen?

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is er met de tellerstand van je auto gesjoemeld? Dan kan je auto vanaf nu afgepakt worden

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

..als ik toch al meer dan a gazillion uit mocht en kon geven dan liever de GT-R50 die ik hier van de week voorbij zag komen….