Chevrolet eCrate moet je V8 vervangen

Een kant-en-klare conversiekit voor je oude V8

Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Foto('s): ChevroletChevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor
Chevrolet K5 Blazer (1977) met eCrate elektromotor

In Amerika is het de normaalste zaak van de wereld om een gloednieuwe V8-motor te bestellen. Deze komt in een krat naar je klusplek, vandaar de term crate engine. General Motors wil het aanbod nu uitbreiden met een elektrische motor uit een krat. Deze past met minimale aanpassingen precies op de plek van de oude V8. Ze willen een kant-en-klaar conversiepakket aanbieden om Chevrolets om te bouwen.

GM broedt er al een tijdje op, maar in de tweede helft van 2021 moet de Chevrolet eCrate er echt komen. In het pakket zit een elektromotor met 200 pk van de Opel Ampera-e (of Chevrolet Bolt, zoals ze hem daar noemen), een 60-kWh accupakket, omvormers zodat de radio niet begint te roken, een koelsysteem en een kabelboom. Later wil Chevrolet ook een krachtiger pakket aanbieden. De prijs van het eCrate-pakket is nog niet bekend.

Ter demonstratie bouwde Chevrolet een oude Blazer om. De viertraps automaat bleef in de auto zitten, maar de V8 met zo’n 175 pk werd dus vervangen door de 200 pk sterke elektromotor. De accu ligt nog een beetje slordig achterin, maar daar is vast iets op te bedenken. Voor nu wil het merk monteurs opleiden om de conversie met de Chevrolet eCrate veilig uit te voeren. We praten immers wel over 400 volt in een land waar een te koude pannenkoek al genoeg reden is tot een rechtszaak. In Nederland komt zoiets niet verder dan de Rijdende Rechter…

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws