
Als je Chris Harris een beetje volgt op het internet, dan weet je dat hij er een leuke autocollectie op nahoudt. Hij steekt bijvoorbeeld niet onder stoelen of banken dat hij de trotse eigenaar is van een BMW M2 CS, een 2CV, een Lancia Delta HF Integrale en zelfs twee 911 GT3 Tourings. Twee GT3’s is iets te veel van het goede en daarom moet de nieuwste (een 992) de deur uit.
De reden van de verkoop is best bijzonder: behalve dat hij geen ruimte heeft voor twee auto’s die min of meer hetzelfde doen, kan hij niet overweg met de bekerhouders in de nieuwe GT3. Plus de oude GT3 rijdt gewoon net even beter op de Engelse wegen. Ook heeft de oudere GT3 Touring meer emotionele waarde voor Harris. De nieuwe Porsche 911 GT3 Touring moet dus de deur uit. De gele houdt hij.
Specificaties van de GT3 Touring
Chris Harris reed bijna 10.500 kilometer in de Porsche 911 GT3 Touring en nu mag hij onder de hamer bij Collecting Cars. In de GT3 ligt een 4,0-liter zescilinder boxermotor die 510 pk en 470 Nm produceert. In 3,9 seconden sprint ie vanuit stilstand naar de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 320 km/u. Schakelen doe je met een handbak en het vermogen gaat naar de achterwielen.
Het stuur zit aan de Britse kant en je zit op kuipstoeltjes die gemaakt zijn van koolstofvezel, net als het dak. Verder komt je in de cabine vooral veel rood leer tegen. Op de buitenkant draagt de 911 de kleur ‘Dark Sea Blue’ en hij staat op zilverkleurige 20-inch velgen vóór en 21-inch velgen op de áchter.
Je kunt tot woensdag 25 januari bieden op de 911 GT3 van Harris. Het hoogste bod staat nu op 190.000 pond, wat ongeveer 215.000 euro is. Voor een gloednieuw exemplaar betaal je in Nederland tenminste 260.200 euro, maar dan heb je niet zo’n lekker uitgerust exemplaar als de Porsche 911 GT3 Touring van Chris Harris.
Chris Harris legt uit waarom hij zijn 911 GT3 Touring verkoopt
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Iemand betaalde 10,5 miljoen euro voor een omgebouwde Pagani Zonda

Tweedehands auto’s worden maar niet goedkoper, en dat blijft nog wel even zo

De autowereld staat bol van de restomods, maar dit is de beste van allemaal

Chris Harris: ‘Het wordt tijd dat iedereen eens erkent hoe briljant auto’s met verbrandingsmotoren zijn’

Een F1-auto ontwikkelen voor op straat is best lastig, zo bewijst de Mercedes-AMG One

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

Maken automerken niet teveel speciale edities (waardoor ze niet zo speciaal meer zijn)?

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Porsche bastards