
Als je Chris Harris een beetje volgt op het internet, dan weet je dat hij er een leuke autocollectie op nahoudt. Hij steekt bijvoorbeeld niet onder stoelen of banken dat hij de trotse eigenaar is van een BMW M2 CS, een 2CV, een Lancia Delta HF Integrale en zelfs twee 911 GT3 Tourings. Twee GT3’s is iets te veel van het goede en daarom moet de nieuwste (een 992) de deur uit.
De reden van de verkoop is best bijzonder: behalve dat hij geen ruimte heeft voor twee auto’s die min of meer hetzelfde doen, kan hij niet overweg met de bekerhouders in de nieuwe GT3. Plus de oude GT3 rijdt gewoon net even beter op de Engelse wegen. Ook heeft de oudere GT3 Touring meer emotionele waarde voor Harris. De nieuwe Porsche 911 GT3 Touring moet dus de deur uit. De gele houdt hij.
Specificaties van de GT3 Touring
Chris Harris reed bijna 10.500 kilometer in de Porsche 911 GT3 Touring en nu mag hij onder de hamer bij Collecting Cars. In de GT3 ligt een 4,0-liter zescilinder boxermotor die 510 pk en 470 Nm produceert. In 3,9 seconden sprint ie vanuit stilstand naar de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 320 km/u. Schakelen doe je met een handbak en het vermogen gaat naar de achterwielen.
Het stuur zit aan de Britse kant en je zit op kuipstoeltjes die gemaakt zijn van koolstofvezel, net als het dak. Verder komt je in de cabine vooral veel rood leer tegen. Op de buitenkant draagt de 911 de kleur ‘Dark Sea Blue’ en hij staat op zilverkleurige 20-inch velgen vóór en 21-inch velgen op de áchter.
Je kunt tot woensdag 25 januari bieden op de 911 GT3 van Harris. Het hoogste bod staat nu op 190.000 pond, wat ongeveer 215.000 euro is. Voor een gloednieuw exemplaar betaal je in Nederland tenminste 260.200 euro, maar dan heb je niet zo’n lekker uitgerust exemplaar als de Porsche 911 GT3 Touring van Chris Harris.
Chris Harris legt uit waarom hij zijn 911 GT3 Touring verkoopt
Eén reactie op “Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Tweedehands auto’s worden maar niet goedkoper, en dat blijft nog wel even zo

De autowereld staat bol van de restomods, maar dit is de beste van allemaal

Chris Harris: ‘Het wordt tijd dat iedereen eens erkent hoe briljant auto’s met verbrandingsmotoren zijn’

Een F1-auto ontwikkelen voor op straat is best lastig, zo bewijst de Mercedes-AMG One

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

Maken automerken niet teveel speciale edities (waardoor ze niet zo speciaal meer zijn)?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Porsche bastards