
Als je Chris Harris een beetje volgt op het internet, dan weet je dat hij er een leuke autocollectie op nahoudt. Hij steekt bijvoorbeeld niet onder stoelen of banken dat hij de trotse eigenaar is van een BMW M2 CS, een 2CV, een Lancia Delta HF Integrale en zelfs twee 911 GT3 Tourings. Twee GT3’s is iets te veel van het goede en daarom moet de nieuwste (een 992) de deur uit.
De reden van de verkoop is best bijzonder: behalve dat hij geen ruimte heeft voor twee auto’s die min of meer hetzelfde doen, kan hij niet overweg met de bekerhouders in de nieuwe GT3. Plus de oude GT3 rijdt gewoon net even beter op de Engelse wegen. Ook heeft de oudere GT3 Touring meer emotionele waarde voor Harris. De nieuwe Porsche 911 GT3 Touring moet dus de deur uit. De gele houdt hij.
Specificaties van de GT3 Touring
Chris Harris reed bijna 10.500 kilometer in de Porsche 911 GT3 Touring en nu mag hij onder de hamer bij Collecting Cars. In de GT3 ligt een 4,0-liter zescilinder boxermotor die 510 pk en 470 Nm produceert. In 3,9 seconden sprint ie vanuit stilstand naar de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 320 km/u. Schakelen doe je met een handbak en het vermogen gaat naar de achterwielen.
Het stuur zit aan de Britse kant en je zit op kuipstoeltjes die gemaakt zijn van koolstofvezel, net als het dak. Verder komt je in de cabine vooral veel rood leer tegen. Op de buitenkant draagt de 911 de kleur ‘Dark Sea Blue’ en hij staat op zilverkleurige 20-inch velgen vóór en 21-inch velgen op de áchter.
Je kunt tot woensdag 25 januari bieden op de 911 GT3 van Harris. Het hoogste bod staat nu op 190.000 pond, wat ongeveer 215.000 euro is. Voor een gloednieuw exemplaar betaal je in Nederland tenminste 260.200 euro, maar dan heb je niet zo’n lekker uitgerust exemplaar als de Porsche 911 GT3 Touring van Chris Harris.
Chris Harris legt uit waarom hij zijn 911 GT3 Touring verkoopt
Eén reactie op “Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Tweedehands auto’s worden maar niet goedkoper, en dat blijft nog wel even zo

De autowereld staat bol van de restomods, maar dit is de beste van allemaal

Chris Harris: ‘Het wordt tijd dat iedereen eens erkent hoe briljant auto’s met verbrandingsmotoren zijn’

Een F1-auto ontwikkelen voor op straat is best lastig, zo bewijst de Mercedes-AMG One

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

Maken automerken niet teveel speciale edities (waardoor ze niet zo speciaal meer zijn)?

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is nu officieel de snelste stationwagen op de Nürburgring

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Wat is er precies aan de hand bij McLaren? En gaat het nog wel goed komen?

Zo kom je erachter of er gerookt is in een auto (zelfs als ie grondig is schoongemaakt)

‘Zijn de boetes voor motorrijders eigenlijk net zo hoog als die voor automobilisten?’

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen

Porsche bastards