
In een tijd waarin de elektrische pk’s je om de oren vliegen, is het lekker om te zien dat er genoeg fanaten zijn die aan hun verbrandingsmotoren blijven sleutelen. Zo ook de Duitse tuner G-Power. Zij hebben de BMW M5 CS een tikkeltje krachtiger gemaakt. De tuner noemt zijn creatie de G5M CS Hurricane RR en de auto blaast nog vele malen harder dan een orkaan.
Het pronkstuk van de G5M CS Hurricane RR is de aangepakte 4,4-liter V8. De motor krijgt nieuwe zuigers, drijfstangen en grotere turbo’s. Zo groeit het vermogen van 635 naar 900 pk en het koppel van 750 Nm naar 1.050 Nm. De verbeteringen zorgen voor een topsnelheid van 340 km/u. Dankzij een geheel nieuw uitlaatsysteem weet ook de rest van het verkeer op de Autobahn dat je eraan komt.
Het uiterlijk van de G5M CS Hurricane RR
Het oog wil ook wat, dus komt G-Power met een speciale 21-inch velgen voor de Hurricane RR. Daarnaast is er een koolstofvezel motorkap met extra luchthappers op de auto gezet. De koolstofvezel splitter voegt ongetwijfeld essentiële downforce toe, maar hij ziet er vooral leuk uit. Een subtiel ding is het in ieder geval niet.
Allemaal een beetje teveel van het goede? Dan biedt G-Power andere pakketten aan die het vermogen opschroeven naar 700, 750 of 800 pk. Het tunen van een ‘normale’ M5 naar orkaan-spec kost bij G-Power 119.000 euro. De G5M CS Hurricane RR zal daar nog wel een schepje bovenop doen.
Meer van TopGear


De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door
